Baristakurser i Götet.

Lassse

New member
Hej på er. Ny här på forumet.

Efter att ha kollat in det här med baristakurser i göteborg och annanstans så märker jag att det är lite av en djungel.
Jag skulle gärna vilja ha tips och råd om vilka som tillhandahåller dom bästa kurserna. Om den bästa kursen är i tex Fjollträsk så kan jag tänka mig att dra dit om det är nödvändigt.
Målet är att lära mig så mycket som möjligt. Gärna trevligt, men som sagt...

Tacksam för hjälp.
Lasse
 

achtungbaby

New member
Jag gick på Kahls, kostade 350 kr (billigast i stan?) och gav en riktigt bra introduktion till kaffe, hanteverket kring espresso och capuccino. Säkert inte lika bra som da Matteo mfl, men helt ok!
 

Buffeln

Well-known member
Kahls... :eek:hmy: Jag kan fortfarande känna den unkna eftersmaken av den Kahls Yirgacheffe jag gjorde misstaget att dricka i somras och ryser bara jag hör namnet. :(. Sorry. Hoppas de var bättre på baristakurser än på att rosta kaffe.
 
C

crema

Guest
jag har oxå varit på Kahls hel ok kurs. man måste ju inte dricka kaffet ;) tyckte ifs att det var helt ok att dricka när jag var där, det kaffet har ju inte legat i en affär i 1 år eller 2
 

Malw

New member
Jag gick själv på espressokurs på Magasingatan 11. De håller till i sin trevliga butik. 300kr måste väl anses som billigt. Kursledarna var duktiga, jag var med andra ord nöjd. Dock också problem med nattsömnen efter 4-5 espresso mellan kl 18-20 :)
 

Barista

Member
Jag gillar inte Kahls Yirga kaffe, men jag älskar Kahls Irish, du borde testa Kahls Irish, så blir du nog lite mer "gladare" ;)
 

idea

Well-known member
Kahls bas espressokurs kan jag verkligen rekommendera. En väldigt bra barista som dessutom kunde visa och förklara baskunskaperna i att göra espresso och cappucino. Det lyfte mina kaffekunskaper till en helt ny nivå och på dessa få timmar så lärde jag mig mer om grunderna och fick in tekniken mer än jag trott vara möjligt på så kort tid. Det har dessutom till slut fått mig att höja ambitionsnivån från en bra "amatörmaskin", Isomac Giada, till en begagnad Cafémaskin (som jag visserligen får först på fredag men då...).
 

PytteLatte

Member
Jupp, ny på forumet :)

Har bokat en tvådagars baristakurs på Göteborgs Bartenderskola. 5000:- kostar det, så det bör rimligen vara mycket bra.

Jag får reflektera efter kursen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp