Maskinstöld

Videoten

Well-known member
Läser i artikeln att det var exklusiva espressomaskiner
Men bilden visar ju en massa kartonger med Saeco
Är det månne tryckfelsnisse som varit framme :)
 

AA

Skottjägare
Tanken som slog mej var att stölden inträffade natten mot måndagen dvs strax efter att resultaten i Nestas stjärnspäckade tävling officiellt publicerats. Kan det vara så att det var något av dom lite mindre bra placerade lagen som insåg att det var läge att ge upp försöken med manuella maskiner och satsa på helautomat?

:)

/AA
 

Ignatius Riley

Well-known member
Prismässigt är det ju ganska exklusiva maskiner, en Saeco Primea kostar väl som tre Silvia...

Bra att tjyven torskade!

PS
Jag hade inbrott i min bil förra veckan och är nu ännu mer hatisk mot idioter som köper stöldgods.
Förresten, hur svårt är det att knäcka kodlåset på en TomTom GPS?
 

Buffeln

Well-known member
Ja, om någon försöker sälja en likadan till dig och har varit vänlig nog att märka den med ditt namn och lägga in din personliga kod så skall du nog pruta ordentligt! :lol:
 

majkeloak

Well-known member
PS
Jag hade inbrott i min bil förra veckan och är nu ännu mer hatisk mot idioter som köper stöldgods.

Är det inflation i bilinbrott eller är det bara så att när man själv blir drabbad är man mer mottaglig?
En arbetskamrat hade blivit utsatt för uppbrutet tanklock och misslyckad slangning av bensin.

Själv hittade jag min 740 i obrukbart skick i parkeringsgaraget i lördags.
En krossad ruta, Höger framlykta och blinkers, tändkablar och tändstift!!! stulna, alla skruvar till framflygeln borta. Förmodligen hann de inte få med sig den.

Hur illa är det inte när man tar sig tid att stjäla begagnade tändstift?
Jag hade ju ändå tänkt att byta dessa, snart. Kunde de inte snott kamremmen också? för den är också dags att byta.

/Mikael
 

Buffeln

Well-known member
Lågupplösta tidningsbilder och pixelsammanbrott ... :lol:

Det är deprimerande att se att han har gått från att ha jobbat med att ha jobbat med toppmaskiner i de fina salongerna till att hänga med kriminella Saecomaskiner i Kaffesamhällets utkant...

Tänk om Stenis kunde se honom nu! :(

:lol:
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp