Malmö Nesta Loves Prada

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Nesta Loves Prada har haft invigning ikväll! Ny kaffebar i Västra Hamnen och designen går i sann Nestaanda med tydliga Pradainviter. Johan Krant och Robin (Robin jobbade tidigare på fine dining-restaurangen Bloom) kommer att jobba bakom bar. LM GB/5 och stor Mazzerkvarn är verktygen och Krantz egen blandning kommer att för det mesta ligga i kvarnen.
 

onyman

Well-known member
Cappuccinon och lax/auberginepure mackan var båda jättegoda......men jag fattar inte riktigt Prada kopplingen? en Prada papperspåse hängande på väggen?
 

mrjohan

Well-known member
Äsch... dissa, dissa dissa! ;)
Man får väldigt gott kaffe hos Johan & Robin. Det är huvudsaken! Johans egen blandning är RIKTIGT fin.
 

WannaBean

Active member
Ja, varför denna neggostämning?

Kan vi inte bara enas om att Västra Hamnen behövde ett bra kaffeställe till, utöver "Knökat eller stängt"-Italia?
 

onyman

Well-known member
Konkurs

stängt tillsvidare.......pga konkurs

Detsamma gäller Delin
 

Bilagor

  • NestaKK1.JPG
    NestaKK1.JPG
    116 KB · Visningar: 75
  • NestaKK2.JPG
    NestaKK2.JPG
    50.1 KB · Visningar: 69

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Molarin, jag ska försöka skicka iväg ett par frågor till Antonio så att vi får klara besked om vad som händer. Inte ens jag hinner med i svängarna.
 

Almapeso

Well-known member
Molarin, jag ska försöka skicka iväg ett par frågor till Antonio så att vi får klara besked om vad som händer. Inte ens jag hinner med i svängarna.

Jag skickade ett mail till Nesta förra veckan men det har varit knäpptyst. Iofs rörde det sig om Lundaöppningen som blivit framflyttad, men har tidigare fått snabba svar.
Spänningen är olidlig
 

onyman

Well-known member
OK...jag hörde att de hade låtit både ställena gått i konkurs.....men det kanske inte är korrekt då? tråkigt att vara neggo och sprida ryjkten, men jag tycker det är viktigt att vara öppen med bekymren: om man har ställt in betalningar till leverantörer/hyresvärd/anställda etc så borde det fram.
 

slurk

Member
OK...jag hörde att de hade låtit både ställena gått i konkurs.....men det kanske inte är korrekt då? tråkigt att vara neggo och sprida ryjkten, men jag tycker det är viktigt att vara öppen med bekymren: om man har ställt in betalningar till leverantörer/hyresvärd/anställda etc så borde det fram.

För att slippa sprida rykten så kan du ringa Tingsrätten och kolla upp det själv och återkomma med besked.
 
Topp