Min typiska jävla otur

Videoten

Well-known member
Min typiska och vanliga otur

Jaha, så slog den där jävla Murphy till igen med sin förbannade lag.

Fick hem min nya M-203 kvarn idag (espressomaskinen är fortfarande på rep......dom hade glömt att skriva in den i sitt system när den kom).

Längst ner på Hoppern är det en spricka samt att den svarta "bönfördelaren" som sitter längst ner på hoppern är lös (tror det är därav sprickan uppkommit).
Bör man reklamera detta med risk av att bli av med maskinen längre?

Sen efter knaggligt läsande av manualen så förstod jag att man justerar malningsgrad med maskinen igång.......varför måste den vara igång?
 

kellogs

Well-known member
annars kan du kila fast bönor misstänker jag...och ja reklamera!

Du ska ju inte betala fullt pris för en kvarn om den är söndrig
 

Videoten

Well-known member
Frågan är dock om man skall bry sig om det eller om den troligtvis kommer "äta" sig större ju längre tiden går.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Sen efter knaggligt läsande av manualen så förstod jag att man justerar malningsgrad med maskinen igång.......varför måste den vara igång?

Har du bönor mellan malskivorna går det förbaskat trögt att justera(ihop/finare), samt att du kanske kröker något eller har sönder något.

Har haft en sådan spricka i min Minimoka i över 1 år.....
 

djneo

Well-known member
Klart du ska reklamera men du behöver kanske inte skicka in nått då de kan skicka nya delar till dig... skicka kort på delen och förklara att du vill ha en ny el....
 

Jemo

Well-known member
jag har också en sådan spricka. har haft den i ett par år. funderar ibland på att köpa en ny tratt (kostar 150 kr), men hittills har jag låtit det vara. dock hade jag lätt klagat om den varit så vid leverans.
 

Videoten

Well-known member
Jag har nu skickat iväg ett mail med kortet jag knäppte så får vi höra vad dom säger.
Förhoppningsvis så kan dom väl skicka upp en bönbehållare innan den andra måste ner.

Angående justeringen, gäller det endast att den måste vara igång om man har bönor i eller bör den vara igång även om den är tom och rengjord??
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
En sådan spricka har jag på min gamla minimoka också, ser nästan identisk ut.

Har haft en sådan spricka i min Minimoka i över 1 år.....

jag har också en sådan spricka. har haft den i ett par år.

Nu blir jag nyfiken, levererades kvarnarna med den här sprickan, eller var det något som uppstod efter X antal månaders användande? Skumt att alla har "samma spricka" som trådskaparen...
 

Java

Active member
Har tidigare beställt 3 st, M-203 från kaffezentrale.de, en av kvarnarna hade denna spricka som beskrivs i tråden. Ta en bild på hållaren, maila till företaget och du får garanterat en ny på posten.

Lycka till!
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp