Alternativ till De Sica efterlyses

Large

Well-known member
Amadi&Sambucon på Bar Italia kanske. Lite jordigare än De Sican men ändå lite släkt på något sätt. Jag gillar båda iaf.
Köps i lösvikt så det går ju bra att köpa ett hekto och smaka om du ännu inte gjort det.
 

theseal

Kaffeterroristen
schysst ! Passalacquan har jag länge tänkt testa men har inte blivit av. Andra bönor kom emellan men den måste givetvis också matchas mot De Sican. Var hittar du den i Gbg, är det Bar Centro ? Finns mindre än 1 kg?

Meharin har jag bara sett i 1kg's förpackning i gbg, men det ärag tycker den verkar väldigt tidsstabil och jag smällde precis upp två enkla på det som stog i hoppern (precis tillbaks efter en vecka i istanbul). Påsen var den jag och PAC öppnade när vi lekte Mehari V.S. Cremador och den smakar fortfarande svinbra. lite skillnad och mindre tjoff, men fortfarande skitbra..

Är du sugen så har jag 1 kg som skall öppnas under helgen, du kan nalla ett halv K om du vill testa.
 

Kson

Well-known member
theseal: Kanon av dig att vilja hjälpa till och visst är jag lite sugen. Men ska faktiskt hem till en polare nu i em som av alla sorter precis hade köpt mehari i veckan så han ska få bjussa på ett test och lite bönor som jag kan köra i egen maskin. Annars hade du nog haft mig som ett klistermärke på dörren kan jag lova. Riktigt schysst av dig men nu får du hade dom i fred för snyltare...

Av erfarenhet har jag insett att det är bäst att testa bönonrna i den egna maskinen eftersom jag insett att de rackarna(bönorna) beter sig väldigt olika bereoende på detta. När jag har fått kanonespresso gjord av kompetenta personer och sen kommer hem till min egna apparat med mitt eget lite amatörmässiga handhavade blir det liksom inte riktigt samma sak. Ska nog egentligen inte skylla påapparaten så mycket utan får nog erkänna att det väl mest är jag som är den felande länken kanske.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,654
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp