Var köpa Johan & Nyström i Göteborg? (Utbryt från annan tråd)

Buffeln

Well-known member
Och var skall man handla J&N i Göteborg nu när KM har sagt upp samarbetet?


(Ämne utbrutet från annan tråd. /Admin Molarin)
 

tureflyttar

Well-known member
Och var skall man handla J&N i Göteborg nu när KM har sagt upp samarbetet?

Hmm... Det fråga jag mig också. Jag va på tre ställen* idag som sålde J&N och alla såg ut som frågetecken :(

(*Berzelii, Camellia och Götheborgs Te & Kaffehandel närmare bestämt)


Kanske får gå förbi lokalkontoret i GBG och fråga.
 

Ernst

Well-known member
Lite halv-OT men; Är det nån som provat det kaffet som KM tagit in istället? Jag fick smaka en singelböna i en Jura 5 och det var faktiskt gott. Inte så kraftigt som med en manuell maskin men ändå. Den klart bästa automatshoten jag druckit.

Kommer inte ihåg vad sorten hette men märket var Rast. Ni som kör automat borde testa det nästa gång!
 

Buffeln

Well-known member
Jag har testat två sorter och båda har varit bra. Barista Espresso och... eh... :unsure:

...en till som jag glömt namnet på. Skall kolla ikväll. :blush:
 

wesaft

Well-known member
Aptit Te & Kaffeshop i Mölndalsbro har haft inne olika singlar och andra kaffen från J&N tidigare.
Ingen aning om de har Biloya, ring och fråga, ja eller fråga J&N som du tänkte är nog ännu säkrare :)
 

Buffeln

Well-known member
Jag ställde frågan sist jag var där, men fick inget riktigt svar. Men det känns ju som någon form av konflikt eftersom J&N helt åker ur sortimentet.
 

Buffeln

Well-known member
Sant. Men de flesta har enstaka sorter, framförallt J&N:s blandningar. Man vill ju gärna ha ett ställe som tar hem guldkornen bland singlarna.
 

Matte_L

Active member
Kolla in sortimentet på Camellia på Vallgatan. De tar hem väldigt många av singlarna. Vet att de är speciellt utvalda av J&N som försäljningsställe. Anna som har affären kan sitt kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp