Stockholm i Närheten av globen?

Cillalåda

Well-known member
Vi är två bonnläppar som ska upp i februari o har ingen koll på stockholm alls! Finns det nåt bra ställe i näheten av Globen med vettigt kaffe. Helst ska man väl kunna gå till stället.
 

Tobiemme

Well-known member
från globen/gullmarsplan kan du gå över någon av broarna och ta av till höger och efter 20 m till höger finns Kaffemaskinens butik. där kan du få fint kaffe – både i kopp och som böna. :)

(går du istället rakt fram en bra bit till (i höjd med skrapan ungefär) så kan du ta av till höger ca 50 m och där besöka klas inne på Sneakers n Stuff. det är fantastiskt!)
 

josef

Well-known member
(går du istället rakt fram en bra bit till (i höjd med skrapan ungefär) så kan du ta av till höger ca 50 m och där besöka klas inne på Sneakers n Stuff. det är fantastiskt!)
eller fortsätta gå ännu längre efter skrapan, ca 500(?)m så är du hos mig!! Och efter det ett par hundra meter åt vänster, tvålpalatset! Och snedda sedan över mariatorget och några hundra meter framåt så är mellq söder! :)

Snacka om promenad.
 

djneo

Well-known member
Bra promenad men vad gör man inte för gott kaffe :D

eller fortsätta gå ännu längre efter skrapan, ca 500(?)m så är du hos mig!! Och efter det ett par hundra meter åt vänster, tvålpalatset! Och snedda sedan över mariatorget och några hundra meter framåt så är mellq söder! :)

Snacka om promenad.
 

JwK

Member
Bor nära Globens Tbana, finns inte särskilt mycket i kaffeväg där, förutom möjligtvis mitt hemrostade.
Himalaya i Globen shopping är faktiskt bra! Brukade handla en hel del där när jag var insnöad på te, Köpte även min dualitkvarn där, min första hårdvara som fick mig hooked. så creds!.. Dock litet och inget superutbud, men har J&N rakt igenom har jag för mig, säljer eva solo och dualiten till fördelaktiga priser. Har även söta små burkar och tillbehör. Sjukt trevlig personal.
 

Tobiemme

Well-known member
jepp, trevlig butik med ambitiöst utbud av choklad och J&N. espresson jag testade var dock inget vidare. serverad i pappmugg, trots att jag bad om att få dricka den direkt...
de hade även en magnifik Diedrichrost (tror jag det var) stående på en disk. urkopplad, dessvärre, men det fanns visst planer på att någon gång börja rosta. ska fråga nästa gång jag går förbi.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp