da Matteo Sidamo

MrBean

Well-known member
En favoritböna från ett av stans bättre fik... borgar för extra ordinär smakupplevelse...trodde jag.
Lukta de på påsen...tyckte det var okej, kanske inte så mycket av den doft jag tänkt mig men jag tänkte... detta är säkert 5e påsen jag är och sniffar på hos Kaffemaskinen. Så det är nog bara att jag är avtrubbad...
Rostad: 21/10 konsumerad 14/11 alltså väl inom range.

Doft: Kraftig och god... men nu så här i efterhand, vart är Sidamodoften...?

Espresso: Smakar...kraftigt men helt utan nyanser...

Presso: Kanske någon nyans....

Mokabrygare: Smak....

Vart f*n är Sidamobönan?? tom Löfbergs Lila & Gevalia har mer Sidamotoner!!
Slutsats: Håll er borta från denna batch, för jag hoppas att det var bara denna batchen som är felaktig. Skulle nästan gissa att de av misstag fyllt med något annat är Sidamo i påsen.
 

Fabian

Well-known member
Jag har haft problem att få till välsmakande kaffe med flera av da Matteos kaffen rostade runt oktober faktiskt. Har inte provat alla, men tre tror jag. Det smakar liksom kaffe, men inte så mycket mer. Deras Aricha 9 från september smakade däremot bättre :)
 

Tobiemme

Well-known member
har faktiskt lite av samma erfarenheter från de senaste påsarna från daMatteo: otydlighet i smakprofilen. :(
 

MrBean

Well-known member
Precis, det smakar, kaffe...varken mer eller mindre! har nu testat Majorna och Kaffemaskinens blandning. Lite bättre men inga toner what so ever... Fick ett tips om överdosera i en Airopress.. synd man inte äger en sådan, men tycker inte det skall behövas!

Undrar om de inte drabbats av lite hybris? mig har de i alla fall tappat som kund.
 

tureflyttar

Well-known member
Precis, det smakar, kaffe...varken mer eller mindre! har nu testat Majorna och Kaffemaskinens blandning. Lite bättre men inga toner what so ever... Fick ett tips om överdosera i en Airopress.. synd man inte äger en sådan, men tycker inte det skall behövas!

Undrar om de inte drabbats av lite hybris? mig har de i alla fall tappat som kund.

Hej!
Såg att Per har svarat dig på deras blogg.

http://damatteo.blogspot.com/2008/11/sidamo.html
 

MrBean

Well-known member
Blev mycket väl bemött av gänget på da Matteo

Och har nog konstaterat att det nog handlar om naturens nyck, då även Zoegas har tappat smak på sin Sidamo. Tycker jag i alla fall...
 

Musikarfelix

Well-known member
Jag köpte hem ett paket Sidamo från Löfbergs Lila ifrån ICA, som faktiskt var någorlunda färskt. Skrev om detta på bloggen.

Kan hända att kaffet var lite för hårt rostat, men tycker att den inte alls var som förut. Det kan också handlat om att kaffet var utanför "smakfönstret".
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp