vilken maskin?

Pac

Maskindoktorn
Jo, det gör jag gärna men som du skriver så gör vi det i en separat tråd. Jag vill inte stjäla denna tråd. Det handlar om bryggtryck, termosifonflöde och vattennivå i kokaren.

Jag har planerat och påbörjat en atikel med bilder, mätningar, ..., "the works!". Men som vanligt springer tiden iväg. Förr eller senare har jag lyckats samla ihop det. :)
 

Tobiemme

Well-known member
spännande Pac! jag ivrigt på tråden eftersom jag trodde dubbelkokare var svaret på "flushningsdilemmat"... :blush:

grattis godis_knugen till en fin maskin!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Inga av mina HX'ar beter sig så som du beskriver efter justering....

Det handlar om bryggtryck, termosifonflöde och vattennivå i kokaren. Jag har planerat och påbörjat en atikel med bilder, mätningar, ..., "the works!"...

Det låter kanske mer komplicerat än vad gemene man vill ge sig in på? Nåja, ska bli kul läsning när artikeln blir klar i alla fall. :)
 

godis_knugen

Well-known member
då fick man äntligen lite tid att besöka forumet igen.

Jag tror att jag såg en person köpa en Dallacorte idag. Det måste nästan ha varit du?!?

hmm ... om det var hos kaffemaskinen, så ja :)

Grattis till din nya maskin knugen! :)

Gå tillbaks till affären och snacka med dem. De vet hur filtret skall se ut. Det kan vara en transportskada,

var inne och pratade med dem, men de kunde inte riktigt säga hur filtret kan bli så.

en tanke, kan filtret "platta ut sig" efter en tids användning/överdoseringar ? maskinen har gått ca 100 koppar innan jag tog hand om den (demoex)

ska se om jag kan slänga upp en bild, kör iaf med extrafiltret istället.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp