Säljes: Zassenhaus Mokka Kvarn i toppskick

Videoten

Well-known member
Jaha, då var det dags för det oundvikliga.
Har beställt en ny kvarn och då måste denna iväg.

Du som ej är rädd för att hovera runt med armen för en kopp gott kaffe borde passa på att få en kvalitetskvarn.
Eller gör arbetskamraterna gröna av avund när du har denna stående bredvid arbetsdatorn (OBS, den har ej USB-anslutning).

Alltså, en Zassenhaus Mokka, skick enligt bild....dvs. toppskick.

Nypris på kvarnen ligger på 1395:- och jag vill endast ha 500:- för detta hantverk.
 

Bilagor

  • Zassenhauskvarnen.jpg
    Zassenhauskvarnen.jpg
    61 KB · Visningar: 104

Videoten

Well-known member
Jo, den är faktiskt riktigt "puttinuttig"
Kan meddela att det är orginalfärg på den så den är INTE ommålad
Färgen är cremévit.
 

lupoo

Well-known member
och redan har en kvarn :D

Förstår inte:unsure:. En kvarn.... Jag gick ut och räknade, fick det till 11 (har även något kvarnvrak liggande någonstans samt att en på väg in, till stor del är dessa handjagare)

Begränsa er inte, kvarnar kan man inte få för många av....

Din Zass är ju skitfin, förstår inte att Du kan skiljas från den.
 

Videoten

Well-known member
Förstår inte:unsure:. En kvarn.... Jag gick ut och räknade, fick det till 11 (har även något kvarnvrak liggande någonstans samt att en på väg in, till stor del är dessa handjagare)

Begränsa er inte, kvarnar kan man inte få för många av....

Din Zass är ju skitfin, förstår inte att Du kan skiljas från den.

11kvarnar.....oojjjj hirviloppo

Här är det väl frugan som sätter kraven.
Först hade jag 2 manuella zass och en Moccamaster.
Kom hem med en billig Hugin efter Stefan Bönas recension...och då var Moccamastern tvungen att åka ut (absolut inget jag sörjer)
Nu gick jag ju och beställde mig en ny kvarn idag så då var 1kvarn till tvungen att åka ut och då var det antingen denna zassen eller den andra och den andra är ej såhär snygg utan funkar mer som en kvarn att ha i stugan.

Tror inte jag skulle få igenom att ha fler kvarnar.
Måste vara tillmötesgående med tanten......så jag har möjlighet att tids nog få köpa mig en ny maskin oxå :)
 

hahaha

Well-known member
Nu gick jag ju och beställde mig en ny kvarn idag så då var 1kvarn till tvungen att åka ut

Alltså, har känner man ju att man måste ställa upp och hjälpa till på nåt sätt. Vilken kvarn blev det du beställde? Om inte GLC får Zazzen så åtar jag mig att sköta om den. Du måste ju få in din nya kvarn! :)
 

Videoten

Well-known member
Efter att ha våndats fram och tillbaks vad det skulle bli för kvarn så bestämde jag mig för en Demoka M-203, polerad från Monteriva.
Borde dyka upp nästa vecka.
Då får jag gå och polera på den i förmodligen några dagar till då min LaPavoni är på rep (efter 2 veckor).
 

Videoten

Well-known member
Så fort GLC har lämnat svar så blir den antingen såld eller så får någon annan lyckan att ta över skönheten.
 

hahaha

Well-known member
Så fort GLC har lämnat svar så blir den antingen såld eller så får någon annan lyckan att ta över skönheten.

Nu är det ju faktiskt så att GLC redan har tre kvarnar, varav en Zass. Och jag har knappt någon, för min mikrohopper gick just sönder. Vem vet vad som händer i morgon - kanske motorn brinner? Kan ni leva med vetskapen om att en broder i kaffet kanske lämnas i sticket utan någon som helst malmöjlighet? :(
 

Videoten

Well-known member
Om jag nu förstått turordningen rätt så när GLC backat ur så är det hahaha, kellogs och Ignatius som är intresserade av kvarnen?!?
 

Videoten

Well-known member
Kan meddela när jag kollade frakten att Bussgods vann i prisklassen dyrast 160:-
Näst dyrast är att skicka som paket med posten 140:-
Och billigast men farligast är att skicka som paket med posten 77:-, dock får man inget kollinr. och kan spåra paketet så skulle jag handla skulle då jag vilja ha som paket
Bara ett tips.
 

Videoten

Well-known member
Och kvarnen är SÅLD till Kellogs som jag hoppas får mycket nöje med den, samt att han blir nöjd med köpet.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp