Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 891011 SistaSista
Resultat 73 till 80 av 83
    Delar med mig av en bild från mitt besök på Espressino i början på månaden. Vet inte om jag behöver tillägga det men gott var det

Har samma glas som jag köpte billigt, men så bra latte får jag aldrig till. Kan inte skylla på glaset längre iaf.

Ägarbyte

Espressino ligger på min nästan dagliga rutt och jag har tittat in här många, många gånger. Jag vågar nästan påstå att jag är en av de första som serverades där när de öppnade. Stället fyllde det tomrum som lämnades efter att Sosta stängde (tycka vad man vill om Sosta, men den på götgatan serverade sitt kaffe med kärlek mestadels. Även om folk verkar ha åsikter om deras bönor etc)

Dragplåster är, som nämnts, Kiril och Josef som alltid levererat kaffe i toppklass. Inte för att jag är rätt person att avgöra det, men jag har många års erfarenhet av proffessionell matlagning varav några år spenderats i det italienska köket och känner igen yrkesstolthet och passion när jag ser det. Även om mitt kunnande om kaffe varit på mer "på eller av" nivå.

Blev presenterad för "the barista" här och fått erfara hur nördigt det kan bli runt denna dryck, hög musik till trots. Upplyftande och kul men framförallt riktigt vasst hantverk och fina råvaror.

Idag fick jag reda på att stället ska byta ägare och att denna dynamic duo ska vidare och göra annat. Så passa på medans de är kvar är allt jag kan säga. Vem vet kanske de nya ägarna lyckas locka till sig lika kompetenta baristor, men något säger mig att det kan vara svårt.

Lycka till med allt guys och jag hoppas att få äran att bli serverad av er någon annan tid.

//Kiril, sorry mate but you will have to get someone to translate for you if its too much Swedish, faktiskt

tack för alla goda ord! Det stämmer att stället är sålt. Jag jobbar min sista dag imorgon måndag och går vidare med jobb som inte har med kaffe att göra längre. De nya ägarna tar över någon av de första dagarna i september. Kan ju hoppas det blir bra för då kan jag ta min morgonkaffe när jag byter tåg i slussen!

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2007
    josef, vart tar kiril vägen?
    jag har en enorm kvarn till mina små bönor

australien

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2007
    se där, det var roligt att ha honom här iaf, tack för kaffet
    jag har en enorm kvarn till mina små bönor

Hm, jag som precis trodde att jag hittat ett bra kaffeställe på Söder. Jag har läst alla (just nu åtta) sidor kommentarer om Espressino och vattnet droppar ur munnen. Sedan visar det sig att stället läggs ner samma dag som jag hittar det. Typiskt!

Nå väl, tillbaks till ruta 1! Var rekommenderar ni att man köper sitt kaffe om man är på Södermalm (mest på östra sidan)?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •