Stockholm Espressino, Götgatan 11

josef

Well-known member
hahahaha david du minns verkligen gamla grejer ;) ingen har, skönt nog, dragit upp volymen irriterande högt på senaste tiden, så klagomålen verkar vara 0 där nu. Gillar när folk säger till direkt däremot, istället för att påpeka senare på diverse forum och recensioner istället. Ibland är det ju bara tillfälliga missar..
 

Jacob

Well-known member
Fredag den 13e. Jag har bestämt mig för att inte krångla med lokaltrafik. Därför haltar jag med mördande skoskav från Sergel till Medborgarplatsen med kvällens kommande Debaser-aktiviteter i tankarna. Befinner mig plötsligt på Götgatan och drar mig till minnes att jag läst på forumet att Espressino huserar i trakterna. Mycket riktigt, linkar förbi, backar, tänker... äh, jag hinner inte men jag måste in. Beställer en dubbel ristretto, 5 estate, vilken produceras av en gråhårig trevlig man. Suger i mig den på stående fot, tänker att så här gör italienarna, vilken trevlig fikastund de går miste om, men jag har inte tid för dylik ändå, så jag haltar upplyft till sinnet vidare och suger på den sötsyrliga eftersmaken en lång stund därefter med ett leende på läpparna, och försöker fåfängt få vännerna jag ansluter till att förstå att de ska gå dit.

Det behövs fler sådana oaser!
 

PekkaB

Well-known member
Farligt det där med tillfälliga svackor och nätrecensioner. Sökte på cafekartan.se och såg mest dissande av espressino. På RK verkar det ju få schysst kritik och Josef verkar ju inte vara alls så trist som personalen beskrivs på kartan. ;)
Ska till Tjockhult i helgen och skall försöka hinna in för en egen kontroll. :)
 

Coffeehead

Well-known member
Det verkar väldigt ofta skilja sig i kritiken mellan kartan och RK, mitt favorithak Caffè Ugo har också fått väldigt blandad kritik på kartan.
 

josef

Well-known member
Det bästa på espressino är alla trevliga gäster, ni som hänger här och alla stammisar, så mycket underbart folk och riktiga pärlor det finns! ha en fantastisk helg allihop, ses på måndag.
 

Grindmaster Flash

Well-known member
Försökte få mig en kopp i fredags, men när jag kom in i butiken blev jag direkt utvisad till snöovädret igen eftersom det var stängt :(

Jag är så grymt kaffesugen eftersom maskinen varit nedpackad snart en månad pga flytt.
Får försöka igen en annan gång, åker tuben förbi varje dag mellan jobb och hem.

Hur som helst mysig lokal och bra läge, mer kan jag inte uttala mig om än :)
 

josef

Well-known member
Var det du som kom förbi! Hade inte maskinen varit rengjord lovar jag att du fått en java... Hoppas du fann gott kaffe och värme på annat håll :)
 

josef

Well-known member
Gratis BaristaCamp-kaffe finns att hämta. Administrator Molarin lämnade några få 250g-påsar, så först till kvarn!
 

mts

Well-known member
kunde ni inte kläckt ur er detta lite tidigare typ igår när jag var i sthlm? :)

vad består BC-kaffet av?
 

SirGrunge

Well-known member
Ett hjärtligt bemötande

Tack josef för tipsen om ställen i Stockholm. Jag tog en runda och det blev en 6-7 espresso under dagen. Men pga servicen så vann du :):D
 

josef

Well-known member
tackar. Men tacka mr Molarin för kaffepåsarna, som för övrigt tog slut ganska fort... :)
 

Fridolf

Well-known member
Tack för den goda mackan och dubbeln igår Josef. Var lite trött så jag glömde fråga vilken böna den var baserad på. Gissade dock på Åre pop med tanke på påsarna på hyllan. Stämmer det?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp