Idolomröstning, passa på och säg vad ni tycker

Vem är bäst i årets Idol?

  • Kevin Borg

    Röster: 3 37.5%
  • Anders Bagge

    Röster: 4 50.0%
  • Robin B

    Röster: 1 12.5%

  • Totala väljare
    8

Videoten

Well-known member
Jaha alla soffpotatisar.
Tänkte även vi måste köra en omröstning om årets Idol.
Vi som sitter hemma med chipsskålen och bärsen.
Klagar, kommenterar och har synpunkter.
Nu kan vi väl rösta
Vem vinner i Idol?
 

lupoo

Well-known member
Tänk... Jag läste först Ididoomröstning:unsure: . Jo jag röstar på Idido Misty Valley alla dagar i veckan, tyvärr är min påse slut:(.
För det var väl kaffe vi snackade om här?:unsure:
 

Videoten

Well-known member
Men alltså Molarin
Du får bakläxa, du har minsann varit och lagt till nån filur i min röstning
Eller jag menar, MIN röstning på ehhhhhhhhh din hemsida
 

larjo11

Well-known member
Akta dig! Folk har blivit utkastade härifrån för mindre...

Ursäkta då. Ska hålla mig på mattan.
Insåg att jag tittar alldeles för lite på burken då kortet inte fungerade i boxen.
Hade inte haft den påslagen på över en månad....
Fick vänta över 10 minuter innan den nya certifikatet, eller vad det nu kallas, hade laddas ned o jag kunde titta på nyheterna på SVT:(
 

Ignatius Riley

Well-known member
Hoppas att Kevin åker ut snart så han slipper slösa bort ett år på att promota en platta med tvivelaktigt låtval och som spelas in på max tre dagar.

Jag har medvetet valt att inte följa idol i år, första programmet jag såg var gårdagens sändning och blev förvånad över att det fanns åtminstone tre bra artister kvar. Annars brukar ju tittarnas röstande effektivt sålla bort guldkornen.
Problemet är att de flesta som röstar är tjejer i undre tonåren. Det vore bättre om man använde både tittarröster och jury. Då skulle könsfördelningen vara annorlunda.

Årets jury är mycket trevligare än den gamla men de kunde vara mer konstruktiva i sin (aningen milda) kritik.

(ursäkta denna aningen trista utläggning, är sedan många år verksam i musikbranschen och inte helt nöjd med hur idol fungerar: de som har ett unikt uttryck sållas ofta bort till förmån för slätstrukna men snygga artister och vinnaren behandlas som en broiler)
 

PekkaB

Well-known member
Stöder dig till dels Ignatius. Juryn säger ju egentligen inget om hur de uppträder. Visst inget kul med tidigare juryns ibland taskig påhopp, men juryn kan ju i alla fall vara konstruktiv. Som igår:
- Lille Johan sjunger apsurt men de bara hausar hans uppträdande ändå. (Tycker han är rolig i sin kalvighet, men sätt honom på tillväxt utan branchens rovdrift på axlarna ngr år...)
- Blondin-Robin ser helt osäker ut på scen, men ändå säger de att han har pondus....
- Brudarna kanske live är så heta som juryn påstår, men genom rutan kommer de inte.
- Den ende de egentligen hackade på var Lars. Som var helt grym i sin coooola tolkning av TeenSpirit....
Nä, Juryn Suger fabriksmalet.

Finns bara en rimlig vinnare, Kevin, men han är ju en sån snääääll tomte bredvid scen så man blir alldeles nervös och får lust att proppa honom. Eller nejdå, man ska inte va elak mot mäniskor som vill väl, men ändå..... Finns nåt av Klüft: Killerblick på banan men vill bara vara en fin kompis vid sidan av. Tror't int'....

Dock: Min röst går till Kevin!
/Pekka (som vägrar sponsra TV4's direktörer med att rösta live :) )
 

Videoten

Well-known member
Videoten Hur gick det med oxfilén och middagen förresten, såg dig på flashback.

Kommer nyss hem från 65-års firandet.
Har stått i köket en stor del av dagen, men det var de absolut värt
Blev inbakad oxfilé med pepparoströra mellan.
Till det hasselbackspotatis och pepparsås.

Just ja, förrätten var löjromstoast
Och till efterrätt blev det en vanlig enkel kladdkaka som blev indränkt i Baileys.

Alla nöjda och mätta, så nu har det blivit en timmes kvällspromenad med jycken.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp