Ny bryggare??

Da-Dee

Member
Tjena!

Jag är på jakt efter en ny bryggare för lite vanligt kaffe. Har tidigare lagt allt krut op espresson men det kan ju vara gott med "vanligt" kaffe också. :coffee:

Någon som har några bra tips?

/D
 

Thomaz

Well-known member
Moccamaster GCS, kompakt och garanterad bryggtemp.
Har haft en sådan i ett antal år som funkar jättebra.
Annars finns ju alltid en klassisk Moccamaster.
Moccan har ju ett element för bryggningen och ett för varmhållingen så den blir ju lite effektivare med strömmen då den inte brassar allt för att värma kaffet och termostaten behöver jobba som en galning. Bryggtiden är ca 6 min för 10 kkp.
Lycka till i bryggarvalet
//Thomaz:lol:
 

Fabian

Well-known member
Den "vanliga" moccamastern är ju snyggare :) Det lite bekväma med bryggare är ju att det bara är att ladda och köra. Men det är faktiskt billigare med en stor presskanna. Och ska man bara göra en kopp eller två funkar Aeropress utmärkt!
 

GuruX

Well-known member
Det börjar ju komma lite tuffa bryggare med inbyggda kvarnar. Jag läste ett test i GP på en av dem, den fick inga fina resultat för bryggningen. Tyvärr minns jag inte vilken det var. Men jag tycker det verkar som en schysst grej med integrerad kvarn om bryggaren blir bra. Då kan man verkligen vakna till nybryggt gott kaffe!
 

Camera IT

Well-known member
Har en Electrolux med inbyggd kvarn.
Blir helt ok kaffe men inte mer.
Skulle inte änvända mig av fina dyra bönor i den i alla fall.
Och den tar allt för långtid för att brygga kaffe också, men funkar för morgon kaffet.
 

mackinley

Member
www.kaffe.no finns test på kaffebryggare men av alla modeller testade så är bara 5 godkända och rekommenderas... Alla moccamastermodeller, OBH King of coffe, Kenwood CM901 (den har jag...) nån av melittas modeller och nån till jag inte kommer ihåg.
/Daniel
 

Videoten

Well-known member
Tidigare hade jag en King of coffee som var "skitdålig" från början till det att värmeelementet gav upp på den 6månader efter köp.
Köpte då en moccamaster och det är stor skillnad på den.
Det enda jag har att klaga på är "droppstoppen" i filterhållaren, den håller inte riktigt tätt och har heller aldrig gjort, i övrigt en mycket bra bryggare.
 

treefinger

Well-known member
Aeropressen är riktigt trevlig om man vill ha en kopp åt sig själv. Vill man göra mer kaffe tror jag Moccamastern är trevlig, eller varför inte spana in de guldfilter som finns där ute för 4-8 koppar?
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,716
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp