Stockholmare! Vad ska vi göra?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det känns som att kaffeaktiviteterna i Stockholm verkligen har somnat in. Har vi tappat kaffesuget? Det hoppas jag verkligen inte och tycker att vi ska dra igång lite skojiga grejer. Så frågan är bara vad vi vill göra? Vad tycker ni?

Jag tycker det skulle vara kul med t.ex. Koppning, Latte Art Jam, Kafferundor, Brygg vs. Press, Aeropresskväll, studiebesök osv osv.
 

confuzed

Well-known member
Jag är på så länge det är på en ledig helg eller bonuslördag, exakt vad som ska göras är jag för slö för att komma på nu dock.
 

Marv

Well-known member
jag kan tänka mig att göra en kafferunda, jag är så sällan inne i stan så jag är litet sugen på att prova de nya hak som öppnat, samt återbesöka gamla.
 

treefinger

Well-known member
jag skulle förresten också väldigt gärna koppa lite specialkaffe som ännu inte k ommit ut på marknaden.. sånt skulle jag gå igång på.

Jag minns att det var riktigt trevligt ute i Tullinge sist jag var där.
 

Taz_1999

Member
Jag hänger på om jag kan. Föreslår också en lördag för en kafferunda, håller med Marv, en liten provsmakarrunda på nya hak vore nog skoj. Utmed Sveavägen bort till Karlavägen kanske? (Jag har tex inte provat nya Molto sedan det flyttade från Lilla Essigen till Karlvägen). Vet inte om det räknas om nytt?
 

Daffy Duck

Well-known member
Det känns som att kaffeaktiviteterna i Stockholm verkligen har somnat in. Har vi tappat kaffesuget? Det hoppas jag verkligen inte och tycker att vi ska dra igång lite skojiga grejer. Så frågan är bara vad vi vill göra? Vad tycker ni?

Jag tycker det skulle vara kul med t.ex. Koppning, Latte Art Jam, Kafferundor, Brygg vs. Press, Aeropresskväll, studiebesök osv osv.

Håller med om att det skulle vara kul, men de senaste gångerna det har varit någon "aktivitet" har uppslutningen varit under all kritik! Det känns lite som om det är mycket snack, men när någon väl drar igång något så tunnar det snabbt ur med folk...

Motbevisa mig gärna!
 

Martini

Active member
Vad sägs om en runda nu på lördag den 8/11 så kan vi spåna lite mer vad som vore intressant att göra framöver?
 

confuzed

Well-known member
Lördag jobbar jag, men jag har jour så ni kan väl komma förbi centralen med lite gott kaffe med jämna mellanrum för sånt brukar vara en bristvara på basen.
 

jompa

Member
Halloj har det hänt något på denna fronten, koppning, kafeehaksrunda etc. Eftersom jag är ny i denna stad så var denna tråd väldigt intressant. Tjipp Tjipp
 

AJ

Well-known member
Och jag är tillbaka i stan efter lite utlandsvistelse. Hittar gärna på ngt skoj, man kanske börja med en liten kafferunda på stan och kolla in lite nya eller gamla ställen?
/A
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, en kafferunda vore skoj! I övrigt så blir det en latte art throwdown den 16 december vid 19 tiden. Mer info kommer!
 
Topp