J&N Biloya Natural Selection one

Delicerano

Delicerano, Sundsvall
Sjukt bra kaffe!!! Ring om ni vill ha?

Jag har tagit hem en hel del, och den är fantastisk, helst långt dragen kraftigt överdoserad, och otampad låt den droppa i ca 40 sekunder och få fram ca. 4 cl PERFEKTION....

Men om ni är intresserade och inte kan få tag i den på annat sätt är ni varmt välkommna att höra av er till mig då jag har en hel del, och kan sägas är det kaffe som finns i kvarnen på Delicerano, samt även bjuds till lunchkaffet som brygg, jag sa bjuds....

Mvh
Johan Modéer
Ägare av Delicerano Sundsvall
0733-929393
 

Englund

Well-known member
Har testat Biloyan ett tag nu och kan konstatera att för min smak är den gjuten som espresso. Riktigt trevlig! Pratar vi Aero/press är Maragogypen fortfarande min favorit på senare tid...
 

josef

Well-known member
Englund: Kan inte annat än hålla med om biloyan. Helt suverän. Fantastisk, som fruktjuice, krämig och clean. Sköna mandarintoner mixas med fina röda bär och någon sötare krydda som jag irriterande nog inte kunde komma på vad det var. Skön mjuk och len mouthfeel.

Glädje att skjuta skott med. Lycklig över detta kaffe! En ära att få servera.
 

lupoo

Well-known member
Nu har jag druckit J&N Biloya Natural några dagar och har samlat mig för att kunna skriva några rader.

Att öppna påsen och mötas av en doftsyfomi med mycket blommiga söta dofter gör att förväntningarna skruvas upp.

Bönorna är ganska små (pytte små efter att ha haft att göra med Guatemala Maragogype förra veckan)
picture.php


Kaffet är relativt lätt jobbat. får till fina extraktioner i nakenflitret, gör min vana trogen bara enkla med singelfiltret med den sedvanliga överdoseringen. Kaffet rinner fantastiskt!!! En lång och seg kon går ner i koppen på ca 30 sek.

picture.php


Visst den är ganska syrlig, men härlig med massa friska och sprittande citrustoner och röda bär. det som är mest anmärkningvärd är den mjuka munkänsla som kaffet har, det verkligen smeker min mun och svalg.

Helt klart ett av årets bästa kaffen.

Gick fint ihop med mjölk också.
 

treefinger

Well-known member
Tills idag hade jag bara druckit Biloyan från min nya guldfilterkanna. Tyvärr lyckades min förkylning dämpa smakerna så väl att jag i princip inte kände något öht.. men när jag nu fick testa den som espresso, då jäklar hände det grejer. Härligt bärig utan att bli sliskig, helt okej kropp och en trevlig munkänsla.

Trots att min förkylning med stor sannolikhet dämpar en hel del smaker från kaffet vill jag påstå att det här är det bästa kaffe jag druckit från J&N sedan Esmeralda.
 

lupoo

Well-known member
Helt galet!!!

Tog en bild på ett naket enkelskott med detta helt galna kaffe. Nu är påsen snart slut :(
picture.php


Ser ut att vara en "tjocksvans", men det blir rätt så "tighta" skott ändå.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp