Testa Scola som Espresso

Kson

Well-known member
En blandning som förtjänar bättre än bryggning. Har testat Scola som eg gjorts för brygg men kan varm rekommendera som espresso. Givetvis beroende på smakinriktning men en mjuk, len och samtidigt väl avvägd kryddighet som låter både bourbon, choklad och lite annat träda fram i väl balanserad ton. För er som ligger inom smakområdet med De Sica, Fazienda Lagoa mm är det ett självklart val att våga testa denna härliga blandning!
 

Kson

Well-known member
Stämmer! DaMatteo for Kaffemaskinen. En suverän duo...
För övrigt är det en kallblandning vilket är lite extra spännande då varje bönas unika egenskaper har fått bestämma förutsättningarna i rostningen.
 

Ernst

Well-known member
Jag tycker nog att Scola fortfarande gör sig bättre som presskaffe. Den har nog blivit bättre som espresso men har en lite för lång och tydlig syrlighet för min smak. När syran hade lagt sig tog dock en trevlig chokladig eftersmak vid.

Men jag ska nog ta hem den och prova mer... :)
 

Fillip

Active member
Jag testade Scola för ca två veckor sedan för att variera mig lite, har fastnat för mina favoriter De Sica och Fazenda Lagoa. Ett trevligt kaffe, men dess konkurenter är strået vassare, enligt mig :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp