Götet på söndag

larjo11

Well-known member
Hej.
Har ett ärende förbi Göteborg nu i helgen.
Innan jag åker tillbaka till Gurkstaden tänkte jag hinna med ett par ställen. Eftersom jag åker bil så är de ställen innanför vallgraven mindre intressant. De jag tänkt mig är Marmelad o Mahogny på Skånegatan. Men har de öppet en söndag? Hittar inga öppettider, varken här eller på deras siter.

Eller finns det andra förslag?
 

Heffa

Well-known member
Marmelad är the shit! :)

...och ja, de har öppet på Söndagar! Brukar vara mycket folk då, särskilt om det är fint väder.
 

Molarin

Well-known member
Men du kommer ju lätt åt da Matteo Torrefazione också. Parkera vid Stora Teatern eller vid Fiskekyrkan om du inte vill in i smeten med bilen.
 

larjo11

Well-known member
Men du kommer ju lätt åt da Matteo Torrefazione också. Parkera vid Stora Teatern eller vid Fiskekyrkan om du inte vill in i smeten med bilen.

Blir nog en sväng till da Matteo Torrefazione tror jag. Har slut på bönor hemma. Parkerar nog i Nordstan. Hoppas jag hittar rätt denna gång. Förra gången jag skulle dit hamnade jag på Hisingen:angry:
Fast verkar inte vara så ovanligt. Korsningen vid Götaälvbron är inte helt logiskt byggd.
 

Buffeln

Well-known member
Blir nog en sväng till da Matteo Torrefazione tror jag. Har slut på bönor hemma. Parkerar nog i Nordstan. Hoppas jag hittar rätt denna gång. Förra gången jag skulle dit hamnade jag på Hisingen:angry:
Fast verkar inte vara så ovanligt. Korsningen vid Götaälvbron är inte helt logiskt byggd.

Det är lite lättare nu när tunneln är helt färdig, men bara lite. Den lokala vägverksfilialen verkar ha inriktat sig på att bygga om trafikproblem, inte bygga bort. :) De måste kanske säkra sin existens...
 

Buffeln

Well-known member
Ja, Nordstan är nog det dyraste man kan välja. Jag tror att parkering vid Heden är gratis på söndagar annars.
 

Ernst

Well-known member
Nordstan har fri parkering söndagar 10.00-19.00 januari - november. Det tycker jag är billigt ;)
 

theseal

Kaffeterroristen
Får man fråga vad det är för fel att svänga av allén in på Viktoraigatan och parkera på den stora parkeringen på Magasinsgatan som ligger väg i vägg med DaMatteo?
 

zix

Well-known member
theseals parkering är lite hemlig faktiskt. Men bra, den är liten men inte särskilt ofta helt fullsmockad (iallafall inte när jag har varit där), och man kommer precis mitt framför daMatteo Torrefaziones innergård (med ingång). Dock kanske lite dyr om man hade tänkt sig att göra flera ärenden och stå några timmar. Såvida inte den också är billigare på söndagar?
 

larjo11

Well-known member
Hemma igen efter en tur till Köpenhamn. Det var dax att hämta ut lite whisky från tunnan som köptes från det svenska whiskydestilleriet. Den var god. Men nu åter till kaffet.
Parkerade på Nordstan eftersom det skulle handlas där oxo. Hamnade inte på Hisingen eftersom jag kom därifrån. :) Var in en sväng på da Matteo. Fick en underbart cloverkaffe bryggt på Sidamo o en god Mezzo. Nu vet måste jag träna skumming. Min blir inte så len o fin. Köpte med mig 2 påsar kaffe oxo. Tänkte ta en sväng till Marmelad på vägen hem någon timme senare. Men eftersom jag hade gömt GPS:en någonstans o Göteborgsvädret visade sig från dess sämsta sida. Så hade jag ingen lust att göra ett försök att åka vilse... Nytt försök nästa gång. Tack för ert engagemanget.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp