Ånga mjölk utan espressomaskin

Jag vill köpa en apparat som kan ånga mjölk åt mig, men jag är inte riktigt redo än att ta steget för att köpa en espressomaskin.

Jag vet att det finns "stovetop milk steamers", men har inte hittat någon sådan i någon butik i Sverige.

stovetopfrother.jpg


Men hellre skulle jag vilja hitta en elektrisk maskin som ger mig ånga att ånga mjölk med.

Finns det sådana "ångmaskiner"?

Alla tips mottages tacksamt, både spisvarianter och elektriska. Jag handlar gärna på nätet och helst inom EU.
 

Faktor

Well-known member
Jag vet att det inte är vad du efterfrågar, men Bialettis mjölkskummare "pump-modellen" som man ställer på spisen funkar löjligt bra. Kostar 320 spänn. Om man pumpar snabbt längst nere i den så blir det tillräckligt bra för att hälla latte art(!). Den är även teflonbelagd på insidan för att man ska få loss rester lättare. Ett litet tips bara :)
 

bchi

Well-known member
Verkar vara en Pavoni utan bryggrupp som efterfrågas :)
Inte stött på någon tyvärr. Har däremot sett Nespressos mjlkskummare in action och den fixar uppgiften alldeles utmärkt. Dock dyr, tror jag.
 
Jag vet att det inte är vad du efterfrågar, men Bialettis mjölkskummare "pump-modellen" som man ställer på spisen funkar löjligt bra. Kostar 320 spänn. Om man pumpar snabbt längst nere i den så blir det tillräckligt bra för att hälla latte art(!).

Tack för tipset, men jag har redan Bodums pumpskummare. Det är den lena krämigheten från ångad mjölk som jag vill åt.
 
Efter lite ytterligare sökande hittade jag Quick Mill auto milk steamer. Den tar in vatten och mjölk och ut kommer ångad mjölk. Helautomatisk alltså och inte riktigt vad jag letar efter. Det jag letar efter är en maskin som ger mig ånga som jag kan använda till att ånga mjölk med.
 

henrik82

Well-known member
Skrämmer liv i detta gammal ämnet. Är det någon som vet om det går att hitta den en sådan mjölkskummare i Sverige eller Europa hittar den bara i USA nämligen. Skulle vara kul att ha en :)
 

dan nilsson

Well-known member
jag har nånting liknande en Bellman, man kan göra Moka-kaffe och skumma mjölk med den, intresserad?

pm;a mobilnr el mail så skickar jag bild..
 
Topp