Stockholm Tvålpalatset

josef

Well-known member
Har skaffat Synesso cynkra 2 grupp! Fantastiskt. Och imorn är Karlstad på tur. Grattis!

För övrigt är Tvålpalatsets husblandning från da Matteo outstanding med 90% Fazenda Rodomunho och 10% Aricha no.9.

St Paulsgatan vid mariatorget.
 

josef

Well-known member
Och här är utvärdering av snabbt besök.

Oskar var lycklig att jobba med maskinen. Jag var lycklig att se den. Kaffet då? Jag hade höga förväntningar, för bytt maskin och vattenfilter samt kalibrering bör bara göra det bättre. Men mina förväntningar överträffades stort! Sån klarhet, sådan crisp! Deras egna blandning kommer så fruktansvart bra till sin rätt. En daim tack!
 

treefinger

Well-known member
av en slump sprang jag förbi detta ställe, tyvärr var det efter stängning. Men jag ska definitivt kila dit nästa gång jag har vägarna förbi. Alla med en cyncra förtjänar respekt.
 

Tobiemme

Well-known member
jag fick dregla lite över cyncran idag - oj, vad fin den är!
för att inte tala om tvålens da Matteo-blandning med 10% Aricha #9! den smakade fantastiskt fint, mycket välbalanserad sötma och elegant fyllighet.
extra kul också med en sådan entusiastisk och trevlig prick till barista – Oskar e toppen!
 

Alessandro de Sica

Active member
Lite uppdateringar. I kvarnarna varvas just nu -
Tvålpalatsets espresso från da Matteo
Dogville, high end blend a la Haugaard
Massa fint från Koppi - Aricha #17, La Aurora, 90+ - Colombia, Dattera + Aricha-blend, Milestones espressoblen, cup of excellence vinnaren Finca La Perla, CoE. - Guatemala, Navarro Estate, Tarrazu - Costa Rica... och lite till. Dessa kaffen kommer gå fort, så passa på!

Vi varvar Synesso-shots med aeropress och presskannor.
Välkomna in!
 

kaffe med slice

Well-known member
Jag var förbi i Onsdags och blev serverad av en riktigt trevlig barista. Provade deras huskaffe av DaMatteo som var fantastiskt fin, men jag tycker att Haugards blandning med Arichan är vassare. Den har jag provat både hemma och på Coco Vaja.

Men ett riktigt schysst place att ta en riktigt bra java på.

//Matte
 

onyman

Well-known member
Jag var och hälsade på i veckan, precis innan Koppi kaffena hade åkt ner i kvarnen. Jättegod singel, jättetrevliga snubbar bakom spakarna, skön stämning....stockholms kanske mysigaste kafe miljö..iallafall bland de ställen man kan få bra kaffe!?
 

kaffe med slice

Well-known member
Var förbi idag. De stängde fyra så det blev ingen espresso då han stängt av maskinen. Snackade kaffe med baristan o köpte med mig 250g Milestone och 100 g Perla. Han hade ingen våg så han måtta. Jag hade inga cash så jag handla på krita till nästa gång. Stört skön barista o vad är inte det om service att låta en främmande människa handla på krita. Småskalighet is da shit! Kanske finns hopp om mänskligheten endå....

Väl hemma vägde jag upp grejerna. 400g Milestone och 200 Cup of Excellence vinnaren. Dubbelt upp! Baristan var väl hög på koffein :lol:

Dubbel betalning väntar :cool:

Riktigt styvt ställe!

Jag gillar! :nowink:

//Matte
 

Alessandro de Sica

Active member
Oj vad mycket fint kaffe det är inne nu.. Jag och Ruas tittade in på bla Milestones och Aurora idag. Idag levererades Beloya från Koppi packade i påsar om 250gram.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp