Dagens middag

Molarin

Well-known member
Kan vi inte starta en sån där långtråd om vad vi käkar till middag?

I dag lagar jag dillkött. Det är så jäkla gott! Klart en av de bästa svenska husman-rätterna vi har. (Tilsammans med pepparrotskött. Kallops går fetbort. ;) )
 

mikfri

Well-known member
Vilket bra initiativ!

Jag håller precis på med middagen: Lax grillad i ugnen på en bädd av purjolök, citron och morötter. Detta serveras med puy-linser kokta med vitt vin och hönsbuljong.

Till efterrätt blir det en enkel på Mehari!
 

mts

Well-known member
vad ska man säga... stinas kyckling, kokt potatis och blå band kantarellsås spetsad med trattkantareller... hälften arbete hälften halvfabrikat, livet som småbarnsförälder. En kvällskopp på det med lite glass kanske..
 

nocavity

Active member
Det var hemskt va mycket god mat folk äter i stugorna. Här blev det hämtpizza till mig och barnen. Men visst, det smakar ju inte kattskit direkt.
 

AA

Skottjägare
Ikväll blir det något av det godaste man kan laga om man ser till tiden det tar.
Det blir fetaostfyllda lammfärsbiffar med enorma mängder stekt gul lök. Så mycket lök att det blir över faktiskt. Vi snackar 4-5 stora lökar. Lök är gott.
En sallad till det och vips så står man sig hela kvällen!

Ha de´

/AA
 

djneo

Well-known member
Till Lunch vart det pytt i panna med 2 "sunny side up" ägg, HP sås, och rödbettor. Det måste var nåt av det godaste som finns :blush:

Till kväller tror jag på Morsans hemlagade :D
 

AJ

Well-known member
Bräserad robalo med ratatouille och bulgur samt en äpple- och balsamicoyogurt. Till det en trevlig cava.
/A
 

Faktor

Well-known member
Här blev det en hemskt konstig middag. Tre koppar kaffe bryggt i mitt nya Swissgold (det blir bättre och bättre nu) och en 200 grams lösviktsgodis. Så det kan gå, så det kan gå...
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp