da Matteo - Majorna

Molarin

Well-known member
Sirap! Jag känner smaken av sirap och den är helt underbar! Len, söt, salt, fyllig, fruktig lönnsirap som omsluter tungan och fyller bihålirna med en underbar renasal doft och mina smaklökar dansar wienervals längs Vallgatan när jag lämnar rosteriet...

Spring och köp! Det här är det bästa jag någonsin druckit på da Matteo sedan Erika slutade.

En stund tidigare hade jag provsmakat samma blandning på Kaffemaskinen och då var den platt, tunn och tråkig. Kan vara åldern. Kan vara längden på skottet. da Matteos var betydligt mindre i mängd.

Gjorde cappuccino på den när jag kom hem och den blev god. Är inne i en "non milk"-period nu så jag ska inte försöka mig på att recensera ytterligare.
 

Axel

Well-known member
Vilka bönor ser vi i denna blandning?
Låter onekligen intressant med en fyllig & fruktig lönnsirap.
 

Ernst

Well-known member
Jag köpte en påse direkt efter dig, Molarin. Nu sitter jag och väntar på att den ska bli mogen...
 

doppio

Well-known member
Är helt förvirrad, trodde först att de skulle öppna nåt ställe i Majorna när jag bara läste rubriken.

Sirap låter ju najs. Får ta mig en funderare över vilket mitt nästa kaffe blir.
 

AA

Skottjägare
5kg av denna blandning passerade genom kvarnen på 4 timmar idag!
Själv hittade jag lite kryddighet men även sötman du beskriver.

Riktigt najs kaffe.

/AA
(våra påsar var rostade 6/10)
 

M.ito

www.kafemarmelad.se
det e namnet som gör det! det e nåt speciellt med majorna, per blev mkt duktigare omgående när han flyttade till majorna =). obs! jag är helt objektiv! =)
 

AA

Skottjägare
1,25 kg/timmen???:eek:hmy: Öppet hus idag heller???:unsure:

Var bara kaffesugen! ;)

Vi (jag och Alex från Njutbar) stod på Optimera i Malmö och bjöd på kaffe. Dom hade nåt event med leverantörer på plats som demade kök och badrum. I ett av köken så stod en bagare och gjorde kanelsnäckor och vi skall nog inte ta upp hur många av dessa som hamnade i min mage... :D

Ha de´

/AA
 

AA

Skottjägare
Nu finns en ny laddning Majorna inne på Njutbar.
Har dom inte fått ut den på hyllan så säg till så får dom hämta en påse till dej där bak.

/AA
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,361
Senaste medlemmen
smokingtooka
Topp