Multicitat???

jimla

Active member
Hallå.

Enkel fråga kommer för er gammla forumrävar:
Hur gör jag sk. multicitat ( fler citat i samma svar)

// Jimmy
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
[ quote=jimla;84515]Hallå.[ /quote]

Hallå hallå.

[ quote=jimla;84515]Enkel fråga kommer för er gammla forumrävar:
Hur gör jag sk. multicitat ( fler citat i samma svar)

// Jimmy[ /quote]

Det är bara att kopiera de där quote-grejerna så många gånger man vill. Du ser hur det ser ut här ovanför? JAg har lagt in ett par mellanslag så att citaten inte blir riktiga citat.
 

jimla

Active member
Hur gör jag det enklast?

Om jag svarar med ett citat så får jag den ena.....men för att få det andra citatet skulle jag behöva öppna en ny svars ruta och kopiera in den koden i det första svarets kod.

Jag får inte fram koden på något annat sätt, eller?

Mitt svar lät bättre i mitt huvud än det ser ut i skrift, kolla om du förstår.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kopiera kosen från det första citatet. Markera texten och tryck CRTL+C. Välj vart du vill ha in koden och tryck CTRL+V. Kapa sedan upp citatet i så många minicitat du vill. Glöm inte att lägga till slut-koden efter varje citat också.
 

Molarin

Well-known member
Hallå.

Enkel fråga kommer för er gammla forumrävar:
Hur gör jag sk. multicitat ( fler citat i samma svar)

// Jimmy
Har aktiverat funktionen nu. Lilla knappen bredvid citat-knappen.

Kopiera kosen från det första citatet. Markera texten och tryck CRTL+C. Välj vart du vill ha in koden och tryck CTRL+V. Kapa sedan upp citatet i så många minicitat du vill. Glöm inte att lägga till slut-koden efter varje citat också.

Så här gjorde man förr. På stenåldern. ;)
 

jimla

Active member
Kopiera kosen från det första citatet. Markera texten och tryck CRTL+C. Välj vart du vill ha in koden och tryck CTRL+V. Kapa sedan upp citatet i så många minicitat du vill. Glöm inte att lägga till slut-koden efter varje citat också.

Ska prova..

Hallå.

Enkel fråga kommer för er gammla forumrävar:
Hur gör jag sk. multicitat ( fler citat i samma svar)

// Jimmy

Ser man på....det fungerar.
Det var inte så omständigt som jag trodde, tack för klarifikationen Galning.:D
 

jimla

Active member
Det var den knappen jag har letat efter, såg den på nån forum guide pryl.

Kopiera kosen från det första citatet. Markera texten och tryck CRTL+C. Välj vart du vill ha in koden och tryck CTRL+V. Kapa sedan upp citatet i så många minicitat du vill. Glöm inte att lägga till slut-koden efter varje citat också.

Den här gången provade jag den magiska knappen.
Vilken variant som du nu än tyckte var stenålder så måste jag säga att knappen är smidig.

OBS. detta meddelande var till Molarin men jag valde korta citat så det blev de ovanstående. ursäkta röran.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,665
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp