ett halloj från en nykomling

C

cege

Guest
Jag ska kanske passa på att säga hej till alla -
- Hej alla!

Jag har kollat runt på forumet några dagar och stormtrivs. Blir inspirerad och lär mig något nytt varje dag. Jag har ännu inte någon maskin men är förhoppningsvis på väg att skaffa (se mitt inlägg på köp&sälj). Flera saker har kommit ivägen. Inte minst sommaren flytt med familjen från stora Stockholm till lilla Vimmerby. Och med det har behovet av en egen maskin ökat stort, det är inte längre så lätt att få anständigt kaffe. Närmast är väl Mathias Gusto i Växjö typ....

Nåväl, hej och på återseende här antar jag.
 

confuzed

Well-known member
Bienvenue, willkommen, välkommen, hoppas att du kommer trivas här. När du väl skaffat din maskin och kvarn så kommer du verkligen älska forumet ännu mer då allt som är nytt för dig är nästan alltid någon som har erfarenhet av och kan svara på frågorna som dyker upp.
 

Tobiemme

Well-known member
välkommen!
lurar mig mitt vänstra – eller är det Townes van Zandt du har i avataren? bra val i så fall! :)
 
C

cege

Guest
tack för era välkomnanden :lol:

...och ja, det är den käre Townes som pryder min avatar. Den bäste någonsin. Bilden är för övrigt tagen vid tillfället då han får en fullvuxen, härdad man att börja gråta genom att spela den fantastiska Waiting around to die - från countrydokumentären Heartworn Highways. Klippet finns såklart på youtube för beskådan.
 

kellogs

Well-known member
Jag har den dokumentären den är så jävla bra för att säga det rent ut

och framför allt waiting around to die
 

Tobiemme

Well-known member
vilken rulle! Heartworn Highways måste vara bland de allra bästa musikfilmerna jag sett.
:coffee:
In 1975, James Szalapski decided to make a film about country music. Instead of going to the big names, he was put in touch, via a mutual acquaintance, with bassist Skinny Dennis, a notorious hell-raiser who left little musical legacy when he died a short while later, but who was much loved by his friends, who included many of the most talented up-and-coming singer songwriters of that time. Among them was Guy Clark, whose house was a meeting place for geniuses such as Townes van Zandt, Steve Young, Rodney Crowell and even Steve Earle, then completely unknown but starting to make his musical career. It's this network, centred on Clark, that occupies the heart of this film. Szalapski films them going about their normal lives: none of them are rich, none of them are famous, and crucially none of them expect to become either of those things by appearing in this film. But their wholly authentic love for their music, and their wholly exceptional abilities, enliven one of the most genuinely intimate (and musically sublime) documentaries you are likely to see. Szapalski also films a selection of other rootsy artists, but it's with Clark and his friends, all utterly obscure at that time, where the film's heart beats loudest.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,665
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp