Köpes: Rancilio Silvia eller..

C

cege

Guest
...motsvarande.

Jag tänkte äntligen bli med maskin och har förstått att en Rancilio Silvia kan vara en bra prisvärd start.

Har någon en anna maskin som är i klass med Silvian till salu kan även detta vara intressant.

Nödvändiga tillbehör är intressant, liksom prisvärd kaffekvarn.
 

lupoo

Well-known member
Nödvändiga tillbehör är intressant, liksom prisvärd kaffekvarn.

Kvarnen är just ett nödvändigt tillbehör! (så upprepar vi mantrat Måste ha en kvarn för att göra bra kaffe).

Välkommen föresten! Ett tips är att hårdbevaka Blocket, brukar dyka upp bra objekt där.
 

johey

Well-known member
Jag ligger i riskzonen vi alla en gång hamnar i - att bli med redundant ägande av kaffemaskin. Därmed kan det bli aktuellt att ta adjö och farväl av Silvia och Rocky med nödvändiga tillbehör. Vad får jag för dem? Jag köpte dem nya för runt 8000 från Italien för ett par år sen, inklusive en passande metallåda med slaskhink. Allt är välvårdat och fungerar klockrent. Kvitto och manualer finns kvar, men garantin är slut vid det här laget.

Hur låter det med 5000 för ett komplett paket med Rancilio Silvia, Rocky, metallådan (också känd som Rancilio Inox Base), en vanlig aluminiumtamper, två portafilter (det medföljande originalet plus ett naket) samt en öppen dubbelpip från Kaffemaskinen eftersom originalet inte ger jämt flöde (men du får förstås med den också)? Ta en utflykt till Bromma så får du känna på allt och hämta på plats. Jag vågar inte skicka grejerna.

Obs: Detta är under förutsättning att jag blir ägare till multipla kaffemaskiner, vilket verkar kunna hända. :)
 

Coriander

Well-known member
Hejsan

Jag har en rancilio silvia-maskin samt en ranciliokvarn. Pga bristande intresse funderar jag på att sälja dessa. Både kvarn och maskin är inköpta i mars 2008 (kvitto finns). Jag har även en ranciliotamper och blindfilter mm. Nypris ligger på över 8000 kr men jag tänkte mig 6500 kr. Finns i jkpg och jag kan mejla lite bilder vid intresse/Mvh Henrik
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,706
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp