Sekunder hit och sekunder dit, men kör man 2ggr?

Kson

Well-known member
Milde tid Buffeln:
Gillar att du fortfarande inte kan släppa mig men klarar liksom inte av att säga det!
En bild på ett penntroll...bättre kan du väl?

Ha de:coffee:
 

Videoten

Well-known member
Tack buffeln för bilderna på spouten och filtret, förklarade en hel del.
Samt övriga
Nu ska jag bara ge mig till tåls till maskinen dimper ner (förbannat att det är så långt till Ånge, där posten verkar ligga alldeles för många dagar).
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kunskap och erfarenhet är inte samma sak.

Öhhh, men av den ena får man ofta den andra. Och den andra utan den ena ger inte samma förutsättningar att lyckas med det man försöker få uträttat. Men den andra utan den ena blir ungefär lika användbart som ett japanskt femfingerlås när man är pinknödig och måste få upp gylfen.

Den ena kan dessutom täcka upp luckor som fattas ur den andra. Utan channeling.

:coffee:
 

Kson

Well-known member
Här kommer ett utdrag ur Buffelns svarslänk som jag hoppas klargör lite...

En person med åsikter som skiljer sig från majoritetens upplevs lätt av andra debattörer som provokativ, och kan i förlängningen komma att beskrivas som ett "troll", trots att en mer neutral genomlysning av diskussionen kanske visar att det egentligen inte alls ligger till på det sättet. En annan orsak till att en person felaktigt upplevs som "troll" kan vara att hans meddebattörer har en annan uppfattning om vart forumets debatt bör leda. Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets huvudsakliga syfte, och en annan part istället ser exempelvis analytiskt resonemang för att nå logiska slutsatser som det primära syftet, kan de två parterna uppfatta varandra som troll utan att någon av dem egentligen alls bär internettrollets attribut.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Njaah, det klargjorde iofs inte ordvalet "troll". Det kommer från amerikanskans "trolling", som när man fiskar. Drar ett fiskedrag efter en båt. Man fiskar efter bråk, utan att hålla i en påk. Fast man har ont uppsåt. ;)

Kanske ska återgå till hemsidebyggandet istället...
 

Kson

Well-known member
Kaffegalningen: Du har iof helt rätt och ett bra inspel. Men jag hoppas att tråden återgår till att handla om Videotens urspungsfrågor istället. Det finns många kloka inlägg nu för dig Videoten och både bilder och text tycker jag förklarar mycket.

Väntar med spänning på vad du kommer att tycka om din nya maskin.! När den kommer från Ånge...men ånga...
 

AA

Skottjägare
OT:
Jag kör uteslutande med enkelfilter. Jag kan posta en bild på en kopp med 100% crema om du vill.


Jag med, jag med! Mer kaffe-erotik åt folket! :cool:

Kvickt och smutsigt som dom säger på andra sidan atlanten. Inte direkt kaffeporr utan mer som ett halvfyra-ligg på Finlandsfärjan. Det första som dök upp fick duga. 100% arabica så inget fusk alltså :D

IMG_1400.jpg


Lycka till i jakten och förlåt att din tråd spårade ur Videoten!

/AA
 

Videoten

Well-known member
Ingen fara att tråden spårar ur.
Bara jag får lite vettiga svar.
Alla andra okväden och övriga roliga inlägg tar jag med mig och lockar fram när det antingen är dags för fredagsfikat på jobbet eller jag känner för att vara spydig mot grannarna.
 

edahl

Active member
Hur har det gårr för Videoten? Har du fått din maskin?

Jag fick hem min maskin förra veckan och jag håller på att gå igenom lite inlägg och fann detta om enkel- / dubbelhandtag ganska intressant. Jag har inte funderat så mycket på det, utan mest testat med det enkla eftersom jag vill testa att göra många shot's.

Jag skall nog ta och byta för att se om jag kan få till mer crema i dubbelhandtaget. Iochförsig tycker jag nog inte det varit något problem. Men jag måste ju ändå testa det andra handtaget.
 

Videoten

Well-known member
Jag har fått min maskin och faktiskt så har jag även skickat iväg den så för tillfället är den hos Gerby för reparation.
Ingen större åtgärd tror jag men den läcker från ångröret.
Känns lite surt att bli av med den så direkt efter köpet men köper man "billig" maskin så får man väl stå ut me det.
Får väl se om den åker ut på blocket när jag får tillbaks den.....har börjat snegla lite på Silvian :)
 

edahl

Active member
Tråkigt att höra. Jag hade minst sagt en lång resa till jag fick min maskin med. Men nu är den som sagt på plats och jag har börjat jakten på perfekta espresson.
 

Videoten

Well-known member
Det är då en otroligt rolig och koffeinfylld jakt.
Fasen vad man kan bli inne i det, är som att den lille sadisten.....eller var det kemisten???
Vaknar till liv i en.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp