Coffee Queen

Ernst

Well-known member
Nu har jag skickat tre mail med enkla frågor om reservdelsköp till Coffee Queen i Sverige. Det första skickade jag för drygt en månad sedan och jag har fortfarande inte fått några svar.

När jag mailar deras spanska kollegor Crem.es så hänvisar de bara till deras svenska partners... Men de svarar iallafall.

Är det någon som vet om Coffe Queen inte befattar sig med privatkunder eller varför de inte svarar?

(De kanske är sura för att jag vill ha en Expobar-skylt till min maskin :))
 

Ignatius Riley

Well-known member
Reservdelar till Coffee Queen köpes bäst av deras lokala återförsäljare/serviceverkstäder, tror inte att CQHQ säljer direkt till slutkund. Servicedepåerna däremot brukar vara både hjälpsamma och kunniga, det finns ju som bekant ganska många CQ-maskiner ute i buskarna.
 

Buffeln

Well-known member
Ernst har varit där lite för många gånger med sin Brasilia, så de är trötta på att se hans nylle i verkstaden. :lol:
Men annars ett utmärkt ställe...
 

Ernst

Well-known member
:D Han var faktiskt lite kinkig sist jag var där. Han tyckte jag köpte för lite åt gången. Men han var nog bara stressad - det såg ut som att de hade mycket att göra. När min kokare blir klar ska jag handla packningar av honom. Det blir spännande.

Men du menar alltså att han är serviceverkstad åt CQ?
 

Ernst

Well-known member
Missförstå mig rätt. Jag gillar honom. Han har hjälpt mig med en massa delar och idéer till både Gaggian och Brasilian. Den andra killen som är där ibland är också jättebra, men jag vet inte vad han heter.

Åter till huvudfrågan. Det är alltså där jag ska beställa min Expobarskylt?
 

Buffeln

Well-known member
Antagligen inte. Men de kan säkert fixa en ny CQ-skylt till dig. ;) Tror inte att CQ gillar att märkesverkstaden brandar om deras ombrandade maskiner.
 

Ignatius Riley

Well-known member
Har du kollat med casabarista.nl ?

De verkar satsa rätt hårt på Expobar (har bland annat en Brewtus med rotorpump, vilket jag aldrig sett tidigare)
 
C

crema

Guest
inte funderat på att göra en skylt själv? om det nu är sådana problem att hitta orginal
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp