Begagnade grupphandtag till Isomac Millenium / E61 maskiner?

MartinForsberg

Well-known member
Var kan jag köpa billiga begagnade grupphandtag till en Isomac Millenium med E61 bryggrupp?

Har lite experimenterande på gång som behöver ett jag kan borra i.......
 

MartinForsberg

Well-known member
Pac - nej, inte egentligen, men jag har köpt mig ett knippe PT100-termoelement som jag vill experimentera med, har liet långsamma projekt (blodförgiftningen i tummen sinkar mig fortfarande) på G med temperaturmätning, letar fortfarande efter en analog/digital tryckgivare. Håller så långsamt på med ett digitalt instrument som jag skall kunna koppla givarna till - vill inte köpa något färdigt utan konstruera det själv. Fick tag på en Swagelok ss-4bmrg-vcr (den ventil jag visade dig) för en spottstyver, helt ny och oanvänd och ny - nu skall jag bara hitta krökar och en elektrisk tryckmätare.....

Massiv - mina grupphandtag (inte silarna) ser likadana ut, det är själva hållarna med de svarta handtagen som man lägger korgarna/silarna med kaffe i som jag är ute efter, och om de är skeva och vinda spelar ingen roll för jag behöver något att borra i för att se hur godset är och hur jag kan fästa givarna....
 

Massiv

Massivo utan o
ja martin.......e du uppe i stockholm eller har du en moster eller kusin som pendlar till storstan eller ska vi förlita oss på brevbäraren...???
 

MartinForsberg

Well-known member
Massiv: Jag förlitar mig på Posten även om de krossar hälften av paketen jag får, men ett grupphandtag skulle nog vara svårt att krossa även för dem, även om de dränkt och backat över ett paket för mig senaste månaden.....

kaffegalningen: Självklart kommer det bilder, men en dotter på 10 veckor plus den här förbaskade blodförgiftningen i min tumme sinkar mig en hel del, jag lägger mer energi på min dotter och familj än något annat just nu, projekten får stå tillbaka en hel del, men tankarna snurrar på....

Har någon tips om analoga/digitala tryckgivare som pallar med vatten och tryck som mest 30 bar så tar jag tacksamt emot tipsen!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Barnen är små underbara tidstjuvar.:D

Men tryck upp till 30 bar? Ska du mäta något annat än kaffe? För de pumpar som finns maxar väl på 15 bar eller så?
 

MartinForsberg

Well-known member
Kaffegalningen: det är alltid bra att ha lite säkerhetssmarginaler när det gäller ventiler och annat, särskil som så många tillverkare ljuger om vad deras produkter klarar av, men ventiler från Swagelok verkar hålla vad de lovar eftersom de levererer till både livsmedels och läkemedelsbranschen.... jag ligger hellre på den säkra sidan än trillar dit på grund av dåligt material! Kanske är jag lite extrem i mina val av material, men jag gillar att ha marginaler och också ha precision på det jag pillar med, kalla det yrkesskada eller vadsomhelst men det gör mig nöjd!

Gillar inlägg coh kommentarer från alla för det lär jag mig mer av!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp