Málaga Spanien

Sunschein

Well-known member
Hejsan! Jag befinner mig för tillfället i Málaga och kommer bo här fram till jul ungefär. Det jag undrar är självklart om någon har varit här och har några rekommendationer om vart det går att få sig en riktigt god kopp kaffe?

Än så länge har jag faktiskt inte blivit serverad en endaste riktigt njutbar espresso (café solo?) utan de har över lag varit långa och smaklösa :(

Känner ni till något bra café här i trakterna får ni gärna säga till. Tackar heller inte nej till rekommendationer om bra matställen eller diverse andra saker man bör se eller göra häromkring :)

Tack på förhand!
 

Roenbaeck

Well-known member
Hade tyvärr själv svårt att hitta bra kaffe när jag var i trakterna, men kan rekommendera en del annat. Jag gillade att titta på high-life-jet-set-livet i Puerto Banús (Marbella) och Calanova Golf Club som har en underbar bana. Det är inte allt för långt till Gibraltar heller, även om det kändes mest som en inrutad turistattraktion.
 

Sunschein

Well-known member
Lite synd att det ska vara så svårt att hitta bra kaffe.. Men som tur är så finns det ju annat gott att smaka på, för vem kan tacka nej till alla dessa underbara tapasrätter? :)

Måste även säga att jag fattat ett väldigt tyckte för churros con chocolate. Sådär härligt sött och fett så man inte kan tacka nej till det på morgonen :lol:
 

Sunschein

Well-known member
Inte riktigt rätt tråd det här, men jag testar ändå. Har förflyttat mig från Malaga till Barcelona nu och tänkte kolla om någon har koll på trevliga caféer eller lite annat trevligt som bör ses och göras häromkring?

Kaffeabstinensen smyger sig på och saknaden av Silvian där hemma gör sig ständigt påmind :p
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp