Är detta det bästa man kan ha hemma?

Tobiemme

Well-known member
mja - i den kategorin kanske.
annars är väl en LaMarzocco GS/3 det vassaste som framställts för hemmabruk?
 

AA

Skottjägare
Njaääää. Det är det inte.

Det bästa man kan ha hemma är en fruga (eller gubbe om man föredrar såna) som lagar käk och tvättar utan att klaga och som inte lägger sig i ens kafferelaterade inköp.

:D

/AA
 

Mr Q

Well-known member
Haha, helt riktigt. :lol: Men man kan ju slänga åt dem nåt hundben som en ny soffa eller liknande, så får man tyst på dem i minst 3 månader, med möjlighet till yster köpfest under tiden.
 

Wannabe

Well-known member
Njaääää. Det är det inte.

Det bästa man kan ha hemma är en fruga (eller gubbe om man föredrar såna) som lagar käk och tvättar utan att klaga och som inte lägger sig i ens kafferelaterade inköp.

:D

/AA

Borde toppas av dito som uppmuntrar kafferelaterade inköp:)
 

josef

Well-known member
hmm. märks att det är mest män på detta forum... helre en kvinna som förstår sig på kaffe minst lika bra :) då kan man vara i fas med inköpen.
 

larjo11

Well-known member
Åter till ämnet.
GS3:an är nog bland det bäste man kan ha hemma. Men är nog lite för dyr för de flesta.
Jag gillar Dalla Corta Mini oxo. Kanske mest för att den få plats på min diskbänk:cool:
 

Buffeln

Well-known member
2005 var det här det bästa man kunde ha hemma, eftersom den blev utsedd till årets julklapp, men den gör jä**igt dåligt kaffe...

images


:nowink:
 

Axel

Well-known member
I maskinväg är Synesso Hydra i min mening överlägset bäst.
Jag undrar när AA slår till på den..
hyd1.jpg
 

AA

Skottjägare
I maskinväg är Synesso Hydra i min mening överlägset bäst.
Jag undrar när AA slår till på den..

När jag tröttnat på Speedstern så kanske jag slår till på en Hydra.... Börjar redan tröttna faktiskt... på att vänta på den.... :D

Ha de´

/AA
 

iZappa

Well-known member
Espressomania skrev: Fullt rörliga och isolerade ångrör/hetvattenrör

???

Det stemmer ikke. Men det er en super maskin. Ufattelig temperaturstabil og god å lage kaffe på.

kolla även in Brasilias mini classic
:huh: Duetto er hakket bedre enn Mini Classic
 

josef

Well-known member
I maskinväg är Synesso Hydra i min mening överlägset bäst.
Jag undrar när AA slår till på den..
hyd1.jpg
gäller det hemma lär man väl inte köpa mer än en grupp :) hydra finns väl bara med 2-3 (4?) grupper? 1grupp skulle den ju inte skilja sig från cynkra.
 

Mary

Active member
Njaääää. Det är det inte.

Det bästa man kan ha hemma är en fruga (eller gubbe om man föredrar såna) som lagar käk och tvättar utan att klaga och som inte lägger sig i ens kafferelaterade inköp.

:D

/AA

Håller med, hehe ;) Min gubbe dricker inte kaffe och håller sig utanför mina kaffeköp, han är bra på att tvätta och laga mat.. Vi delar dock på bördan och det sker inte alltid helt utan gnäll, men det gäller nog oss båda två :cool:
 

Ante

Well-known member
Jag har en sambo som helt och hållet förstår specialkaffets värld, ibland kan hon komma hem från jobbet med en påse aricha bara för att hon såg att den var nyrostad. Det mina vänner är bland det bästa man kan ha hemma. Men visst kan det krävas lite övertalning när man hittar fynd på blocket eller har fått en släng av uppgraderingsfebern.

Synesson verkar för övrigt riktigt trevlig vad går en engrupps variant (om det finns) lös på i runda slängar?
 

Tobiemme

Well-known member
Jag har en sambo som helt och hållet förstår specialkaffets värld, ibland kan hon komma hem från jobbet med en påse aricha bara för att hon såg att den var nyrostad. Det mina vänner är bland det bästa man kan ha hemma.

ord. ;)

ang synesso så verkar de alla ha separat pump och de kräver (vad jag förstått) också fast vattenanslutning, vilket kanske inte är det mest smidiga för hemmabruk. obegripligt snygga är de dock - och levererar fantastiskt fina extraktioner.
 

Axel

Well-known member
gäller det hemma lär man väl inte köpa mer än en grupp :) hydra finns väl bara med 2-3 (4?) grupper? 1grupp skulle den ju inte skilja sig från cynkra.

Säg inte det du.. Jag blir verkligen inte förvånad om AA står med en 4gruppare med tillhörande diedrich i köket om några månader.....
 

josef

Well-known member
hahahaha ja du man vet ju aldrig..

engruppare ligger på ca 70 har jag för mig. ink eler ex moms vet jag inte om det är. Förmodligen ex.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp