Kaffe i helsingborg - Inte lätt

Ben Pool

Member
Inte en söndag i alla fall

Hade ärende ner till stan idag och ville givetvis ha en liten fika också, men det var inte så lätt att få tag i en anständig latte när både Koppi och Lilla rosteriet var stängt. Det blev istället på Dunkers kulturhus men den Latten var så tunn och blaskig att den var fullständigt odrickbar :(
Kom då att tänka på att det skulle finnas ett café vid namn Kräm så det letade jag upp, men det verkade ha slagit igen helt och hållet, mörkt som i graven där.

Hittade till slut K&Co och beställde en Latte att ta med, men den lämnade en bitter eftersmak. Smakade nästan lite bränt, så den hällde jag ut

Ingen bra kaffesöndag inte
 

Axel

Well-known member
Kaffesöndagar har aldrig varit bra här i Helsingborg...
Det enda stället som går att besöka är vårt kära Koppi...
Angående Kräm så har vi slått igen vilket du redan noterat. Fanns inte nog med tid för mig och Arvid. Mccaan / juridiken tar nog med tid..
 

Ben Pool

Member
Lilla Rosteriet, måste det vara du menar
Är inget rosteri, bara har det namnet

Det är ok, har J&N bönor. Men det var stängt idag, annars är Kalle både trevlig och kan bjuda på en schysst kopp där (och dom har en himmelskt god Italiensk bärtårta)
 

Axel

Well-known member
Rosteriet lite norröver, då? Inte Zoega´s utan den lilla kaffebaren på Drottninggatan.

De kör med J&N och har hela sortimentet. I kvarnarna kör de, monsun / kalles blandning yirga,harrar,sumatra. Så exakt som FTO fast tror procentsatserna är något annorlunda.
Jag har själv aldrig fått en duglig espresso där, men jag kanske hade otur.
De har ju trotsallt J&N och en Linnea!

De har som målsättning att få ner en diedrich i källaren och börja rosta själv.
 

Tumadre

Active member
Var en hel del på lilla rosteriet i somras då det ligger så nära till badstranden. Och visst tror jag du hade otur Axel. Har aldrig fått en dålig där, däremot tycker jag inte om deras val av böna (de kör monsun). Chefens (calle?) latteart är sjuk :)

Och ja, bärtårtan är god! Men kycklingsalladen ännu godare!

Enda minuset var deras iskaffe de körde i somras. Föll mig inte i smaken :)

Sen har det väl med vem som står bakom maskinen också. I somras var det chefen, en ung kille och en ung tjej som jobbade där. Nu har jag inte varit där på ett tag, men jag vet att det innan sommaren jobbade två andra där. Vem som jobbar nu vet jag inte, men ska dit imorgon :D Blev sugen nu.
 

Axel

Well-known member
Var en hel del på lilla rosteriet i somras då det ligger så nära till badstranden. Och visst tror jag du hade otur Axel. Har aldrig fått en dålig där, däremot tycker jag inte om deras val av böna (de kör monsun). Chefens (calle?) latteart är sjuk :)

Och ja, bärtårtan är god! Men kycklingsalladen ännu godare!

Enda minuset var deras iskaffe de körde i somras. Föll mig inte i smaken :)

Sen har det väl med vem som står bakom maskinen också. I somras var det chefen, en ung kille och en ung tjej som jobbade där. Nu har jag inte varit där på ett tag, men jag vet att det innan sommaren jobbade två andra där. Vem som jobbar nu vet jag inte, men ska dit imorgon :D Blev sugen nu.

Då skall jag ge det en chans till! Jag har nog trotsallt varit där kanske 10gånger! Jag ska se om jag kan kila förbi imorgon och denna gången skall jag utförligt berätta hur jag fann kaffet.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp