Vad torkar ni med??

Cillalåda

Well-known member
Vad torkar ni era ångrör med? Har förstått att uppfinningsrikedomen är stor!
Själva använder vi en microfibertrasa. På Tazza d´Oro i Rom använde de sämsskinn :huh:

Hur gör ni, tar ni disktrasan, en papperstuss eller har maskinen en alldeles egen trasa? ;)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Köpte en microfiberdisktrasa som jag enkom använder till ångröret. Brukar spola den i kallvatten innan jag ska till att skumma mjölk. Blir bäst så. :D

//Stefan (som precis fick en kvarting med ungerskt kaffe; uppenbarligen från det anrikaste caféet i Budapest)
 

Dunne

Well-known member
Jag kör med en kaffemaskinshandduk. Funkar inte så bra egentligen, borde kanske ha en microfibertrasa.
 

djneo

Well-known member
Jag kör på wettextrasa till ångröret (blöt) samt microfibertrasa till att rengöra allt annat på maskinen...
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Microfiberdukar som bara används till detta.
Jag blåser ur ungröret före skummning i duken, då har jag varmt vatten att torka med.
Fungerar kanon!
 

lupoo

Well-known member
I just detta fall så orkar jag inte vara helt "nördig". Det blir den "vanliga wettexen" sköljd i kallt vatten.
Har kört med microfibertrasa men tycker det blir för jobbigt att hålla reda på alla trasor och förhindar att en specifik trasa använts till något annat av någon annan familjemedlem.
 
Topp