haugaard - panama honey natural

treefinger

Well-known member
Haugaard - Panama Honey Natural
Fick inte till en perfekt extraktion vid första skottet, det blev något underextraherat även om det var en trådsmal stråle de första 5-7 sekunderna. Efter två försök kände jag fortfarande att den nog vunnit på att dras ännu hårdare.
När jag väl smakar slås jag dock av en otrolig sötma jag inte kan minnas att jag upplevt hos något annat kaffe förut. Mogen fruktighet som känns för elegant för att beskrivas som syrlig. Är nog favoriten hittils av de kaffen jag testat hittils. Även tycker jag att att man känner likheter med Esmeraldan.
 

Friulano

Well-known member
Jag fick precis två caffè doppio hos min granne på Sturegatan i Västerås. Den första var en Panama Honey fast inte Haugaards utan J & N. Jag kände en tydlig syrlig ton i lukten och en stark fruktighet i smaken. Han hade laddat portafiltret med kaffe till ett dubbelskott men i koppen fanns runt 3 cl, typ en ristretto. Myckeet intressanta smaker men ingenting jag skulle vilja dricka varje dag. Den andra var en Idido misty valley. Den var väldigt lik Honeyn i smaken men hade lite tydligare syrlighet i doften. Senare ska jag få en Granatäppeldrink gjord med Ididon som bas :)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp