klassiska cappuccinokopp med lite kraftigare gods?

Nollan

Active member
Letar efter cappuccinokoppar med lite tjockare lergods som inte kostar 100:- stycket. Någon som har tips på var man kan hitta sådana eller är alla lika dyra? Vita eller ljust beiga utan tryck.
 

Ante

Well-known member
Johan och Nyström har en serie som heter Martello som är riktigt schysst, är samma som deras logo koppar fast utan tryck har jag för mig.

Köpte 6 koppar och fat för 269:- på en butik här umeå
 

svartvest

Well-known member
Var, var, var...i staaan finns det icke en bra snygg kopp. Tjock gods existerar inte. vill gärna ha en klassisk modell. Så var i Ume...
 

Ante

Well-known member
DUÅ precis vid busstationen, sist jag var där hade dom ett pack cappuccinokoppar och två pack espressokoppar kvar
 

Nollan

Active member
Så de enda lite billigare men fortfarande trevliga kopparna som finns är de i umeå? Ingen annan som lyckats leta upp fina under 100:- stycket? Får väl försöka leta upp de där johan och nyström, lite knepigt att hitta deras sortiment, speciellt kopparna, på nätet.
 

Ante

Well-known member
Dom har en produktkatalog i pdf format på hemsidan sen har du ju även en lista över återförsäljare där som säkert kan ta hem kopparna om man frågar snällt.
 

Ante

Well-known member
angående kopparna på DUÅ så hade jag vägarna förbi där idag och det finns ett paket med cappuccinokoppar kvar för 299:- och tre paket med espresskoppar kvar
 

Nollan

Active member
Efter väldigt mycket letande där det enda man hittat av lite kraftigare gods i helvitt utan något tryck på kostat mellan 80 och 100:- stycket trillade jag in 5minuter innan stängning på en elektrolux home affär bara för att kolla, man vet ju aldrig även om just den kedjan inte hamnat i min kategori för "billiga produkter". Väldigt förvånad hittades d'ancap cappuccino-koppar för 99:-, men eftersom det bara fanns 5kvar fick jag dem för 70:-. Känns verkligen som om jag gjort en riktigt bra affär, helt underbar att dricka ur. Idag är jag en lycklig kaffedrickare. Får väl stå ut med att det bara var 5 och inte 6koppar, men det får väl duga ändå. :D
 

Nollan

Active member
Jajamen, om jag nu bara lyckas......

Jag är helt otroligt nöjd med dem, antingen betalade jag vad de kostade, eller också missade säljaren att priset var per styck och inte 99:- för alla 6, påtalade vilket enastående bra pris jag ansåg det var ett par gånger, så han hade i alla fall alla möjligheter att verkligen kolla att det var som det skulle. Oavsett vilket så var de definitivt värda 70:- för de 5 jag köpte, om de nu inte löses upp i diskmaskinen första tvätten :D
Det var en utgående model hos dem i alla fall, så förmodligen de sista 5 jag köpte.
 

Bilagor

  • DSCN1598.JPG
    DSCN1598.JPG
    52.6 KB · Visningar: 73

Cheffalo

Hedersmedlem
Jajamen, om jag nu bara lyckas......

Jag är helt otroligt nöjd med dem, antingen betalade jag vad de kostade, eller också missade säljaren att priset var per styck och inte 99:- för alla 6, påtalade vilket enastående bra pris jag ansåg det var ett par gånger, så han hade i alla fall alla möjligheter att verkligen kolla att det var som det skulle. Oavsett vilket så var de definitivt värda 70:- för de 5 jag köpte, om de nu inte löses upp i diskmaskinen första tvätten :D
Det var en utgående model hos dem i alla fall, så förmodligen de sista 5 jag köpte.

Ingår i vårt standardsortiment, ingen som helst risk att de går sönder i disken. Nollporositets fältspatsporslin, håller för nästan allt.
[Priset ska absolut vara per styck]
 

Nollan

Active member
Cheffalo, tyckte väl att det var lite väl bra pris, 16.50/stycket. Nästan så jag skämdes för att be om bättre pris för att det bara var 5 kvar..... betalade ju bara 14:-/kopp. Då kan man i alla fall köpa en till så man får 6 koppar, men jag gissar att den koppen kommer att bli lite dyrare än alla de 5 jag har nu. Glad i alla fall, väldigt trevlig kopp, precis en sådan jag letat efter.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp