Tjacka Rocky

at

Active member
Haj!

Någon som har ett tips om var jag kan hitta den billigaste Rockyn på nätet?

Tack på förhand!
 

fredrikv

Member
Fattar mig kort, för webbläsaren har kraschat och det är tredje gången jag skriver...

En Rancilio Rocky får man som bäst för 280 € i nästan hela EU och motsvarande pris i Storbritannien. Det verkar vara ett "rekommenderat pris" som är satt med eftertryck. Men på till exempel Espresso Coffee Shop kan man dock beställa discount coupons och få den för 230 €, dvs samma pris som i Sverige när man inkluderar frakten. Dessutom har många webbshoppar visat stora variationer i servicenivå. En och samma shop kan variera mellan topp- och bottenbetyg från kunderna.

För t.ex. Minimoka/Demoka är läget helt annorlunda. I Tyskland kan man lätt hitta den för 180 € vilket motsvarar 1900:- med frakt. Priset i Sverige är 2500:-, men är kanske prutbart, särskilt vid samtidigt köp av bryggare.

Det verkar alltså svårt att spara pengar genom att köpa från EU. För några år sedan var läget annorlunda (har jag hört). Du sparar i bästa fall fem hundra kronor, men det motsvarar ju faktiskt inte särskilt många påsar kaffe...

/Fredrik
 

MartinForsberg

Well-known member
Glöm inte att service på hemmabutiken är enormt mycket värt jämfört med att behöva skicka den till säljaren utomlands och då får man i de flesta fall stå för transportkostnaden själv och de kräver i regel försäkrade försändelser, så där försvinne roftast vinsten - hemmasäljare skickar ofta en förbetald returfraktsedel om det är inom garantin!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Sparar man inte mer än en femhundring är det knappt värt besväret att köpa från utlandet. Annat är det med priset på t.ex. en Mazzer Mini E, den skiljer sjukt mycket om man jämför med pris från esw och sverige.
 

mts

Well-known member
sen har vi ju det här med att ju mer vi privatimporterar desto färre blir de vettiga ställena vi kan köpa utrustning från.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp