Bästa snabbköpskaffet?

Buffeln

Well-known member
Tänkte reda ut om det finns några "snabbköpskaffen" som funkar om man inte hinner förbi en specialbutik under veckan. Det kan vara bra med en nödutgång om det kniper någon gång. Jag minns lite svagt att Molarin hade testat något Zoega-kaffe i våras som funkade, men jag minns inte vilket.
 

Tobiemme

Well-known member
jag skulle i så fall vilja flagga lite för Molinari Bio. märkt med en massa bio-/fairtradegrejor så det gör väl att det inte blir superbudget - men jag tycker att en färsk sådan påse är väl värd sina ca 90 kr för 500 gr. blir mycket bra med mjölk också.
 

Faktor

Well-known member
Zoegasblandningen Bellezza (stavning?) vill jag minnas var rätt god. Frågan är om den letat sig ut i snabbköpen.
 

jompa

Member
Provade 250 g caffe musetti blå påse från Willys,,,har prövat 2 dubbla snacka överaskning riktigt gott funkade bra med mjölk också. Datum märkningen va lite lattjo framkommer inget rostningsdatum vad jag ser. Men priset 20 spänn,, riktigt prisvärt tycker jag.
 

jaktlycka

Active member
Zoegas Sidamo Ethiopia är mycket god i både press och moka. Bäst tyckte jag i press.

Annars tycker jag den färdigmalda Lavazza Quality Rossa funkar bra i mokabryggaren tillsammans med mjölk.

Varning för Musetti svart påse/burk. Smakar fördjävla illa faktiskt.
 

Buffeln

Well-known member
Provade 250 g caffe musetti blå påse från Willys,,,har prövat 2 dubbla snacka överaskning riktigt gott funkade bra med mjölk också. Datum märkningen va lite lattjo framkommer inget rostningsdatum vad jag ser. Men priset 20 spänn,, riktigt prisvärt tycker jag.

De större fabrikaten brukar inte ha rostningsdatum på paketen, utan endast "bäst före-datum". Detta ligger oftast två år efter rostning, men det varierar lite.
 

SB

Well-known member
Såg ett obekant ansikte på ICA häromdagen...Amigo tror jag den hette. Någon som har testat?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp