Hört talas om Brunopasso?

plind

Well-known member
bp_3_colours_th.jpg


Fräck liten maskin till rimlig peng(5000kr.) Verkar kunna både brygga och skumma samtidigt. Pods är det som gäller på mjukvarusidan:)

http://www.brunopasso.se/index.htm
 

Molarin

Well-known member
Såg dessa maskiner på Formex men hade svårt att komma in i montern för ett smakprov. Men de är ju ganska snygga och om standard-pods går att använda så ska det väl gå att få disent kaffe ur den också...
 

Englund

Well-known member
Vi har haft dem i butiken ett tag nu...riktigt trevlig maskin om man vill köra pods. Har själv kört ett 20-tal pods med vår demomaskin och är imponerad...särskilt som den har separat värme till ångan, vilket gör att man inte behöver vänta på temperaturväxling.

När jag snackade med Brunopasso-killarna på Formex (sista dagen en kvart innan stängning) sa de att de hade serverat några hundra espresso sedan mässan startade. Inte illa!
 

Zalve

Well-known member
Så det var pods i den... :(
SÅ synd! Annas hade jag nog satsat på en sån.

Skön design och ett nice yttre.
 

Molarin

Well-known member
Gillar designen på denna grym.


Grym design och stabilt byggd. Känns riktigt skönt att spänna fast poden med trähandtaget, nästan lite leva-känsla. Här i Borås är det dock extremt svårt att hitta pods. En Illy-sort har jag lyckats hitta och den smakade faktiskt över förväntan efter lite temp-surf...
 

Englund

Well-known member
Är också lite impad av denna maskin. Vi har kört den ute hos kunder ett par gånger och den är verkligen gedigen och lättarbetad vid skumning iom det extra termoblocket...
 

jb

Well-known member
Grym design och stabilt byggd. Känns riktigt skönt att spänna fast poden med trähandtaget, nästan lite leva-känsla. Här i Borås är det dock extremt svårt att hitta pods. En Illy-sort har jag lyckats hitta och den smakade faktiskt över förväntan efter lite temp-surf...

Vi har 3 sorters pods från våra producenter, Mauro (20-p + 150p), Universal (150p) och Ionia (150p).

Tipsa din lokala handlare (eller be dom ta hem...) :cool:
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp