Gokaffe ska det ta så lång tid?

Videoten

Well-known member
Ni som har beställt från Gokaffe hur lång tid brukar det ta för er att få varorna.
Jag har beställt för 10 dagar sedan, den 7/9 och fortfarande inte sett skymten av bönorna (trots att det stod att dom hade i lager).
Försökt att kontakta dom via mail men dom kanske inte kollar av den så ofta.

När man går in på deras hemsida och tittar på ordern så står det orderstatus:Bekräftad
Brukar det ändras när dom skickar varorna?
 

AJ

Well-known member
Dra ett PM till Lassekongo a.k.a Mr. Gokaffe här på forumet så får du nog ett svar.
/A
 

Wannabe

Well-known member
Något måste ha blivit fel. Jag har alltid fått snabba leveranser och bra service från gokaffe. Det brukar funka klockrent.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Har alltid fått snabb service från Gokaffe. Min gissning är att något gått lite snett, eller så kan det ju hända att han just den här veckan är ute på semester/konferens/annat.

Med mail och PM efter sig kommer han garanterat att svara inom kort, och skicka bönorna inom kortare.:coffee:
 

Videoten

Well-known member
Tyvärr verkar det ta såpass lång tid, och man kan inte skylla på renskjuts, postis pär eller DHL, fick svar idag från gokaffe och dom har inte ens postat paketet.
Tur att bönorna har en hållbarhet på 10år :angry:
 

BengtL

Active member
Det verkar vara väldigt lite kaffe som man kan beställa från GoKaffe!
Dom flesta sorterna är slut... :-(
 

Videoten

Well-known member
Jo, jag såg det.
Beställde denna gången från Mauritz
Beställde den 8/1 och har inte sett varorna därifrån ännu
9kg råkaffe
Så det är nog renskjuts till oss häruppe i alla fall.
 

BengtL

Active member
Jag ska till Göteborg på sportlovet, så då åker jag nog förbi Mauritz och handlar lite råkaffe. Som tur är har jag några kilo kvar av Monsun malabar-bönan, så jag klara mig nog fram till dess!
 

augusto

Well-known member
Jag vill gärna beställa från GoKaffe:

Brasilien Santos
Dominikaska Rep. Juncalito
Etiopien Yrgacheffe
Indien Cherry
Uganda Robusta

Men, dom är slut.

Jag undrar om det är för en lång tid?

Om något har blivit fel med GoKaffe ... det är mycket synd. :unsure:
 

BengtL

Active member
Det är kanske svårt att få tag i kaffe till så pass bra priser som gokaffe har haft.

Jag väntar också på att beställa... Santos mm
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Jag känner att jag ska flika in mig i denna diskussionen rörande GoKaffe och vårt sortiment. Vi kan inte ha lagret där vi har det längre varför vi måste sälja av det. Vi tar under tiden inte hem mer varor och fyller på vartefter som ni kanske förstår. Tyvärr har vi inte något nytt lager på g idag (090326). Dock tror vi att det ordnar sig på ett eller annat sätt.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Hör runt i byn om inte någon har en bod du kan köpa och ställa på gården. Inred med hyllor och lådor som du kan ha säckar och bulk i. Vi vill inte förlora vår first crack dealer ;-)
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Det finns naturligtvis tankar på omstrukturering av lagret, men inget är de facto färdigtänkt/färdigställt... Men som sagt det ordnar nog sig på ett eller annat sätt. Kan hända att sortimentet får minska lite pga utrymme. Det är ju trots allt så att den del bönsorter inte är särskilt populära.

Haha, så var man "first crack dealer" då för första gången i livet! Hm, man kanske skulle peta i signaturen...
 

BengtL

Active member
Hur går det Lassekongo?
Har du fått tag i något lager än?
På er webbsida står det att ni börjar sälja igen idag 090420!
I alla fall kvarn, rostare o aeropress....
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp