Någon som testat denna mjölkskummare och kan ge feedback

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Ja Bodums pumpaskummare funkar fint tycker jag.

Håller med fullständigt!
"Visparna" är inte i närheten av att göra lika krämigt skum som man får i "pumpaskummaren".
Men den slår inte en riktigt skummad mjölk på Galatean.=)
1963-01_17304865.jpg
 

Videoten

Well-known member
I dagsläget kör jag panna och vanlig visp och det känns som man ibland får kanonfint skum medans andra gånger bara får jättestora bubblor som försvinner på en gång.
 

Bjarne

Well-known member
Jag har haft en liknande pump-skummare med 1 filterblad. Den var inte mycket att ha. Den jag har kvar som slår det mesta har nämligen 2 filterblad som sitter i par. den gör nästan glass/yoghurt om man pumpar för länge. Kraftigare skummare får man leta efter.

Själva kannan är i aluminium med teflon-insida, så den kan inte värmas i micron, endast på spisen.
 

mts

Well-known member
Jag har haft en liknande pump-skummare med 1 filterblad. Den var inte mycket att ha. Den jag har kvar som slår det mesta har nämligen 2 filterblad som sitter i par. den gör nästan glass/yoghurt om man pumpar för länge. Kraftigare skummare får man leta efter.

Själva kannan är i aluminium med teflon-insida, så den kan inte värmas i micron, endast på spisen.

låter precis som min bialetti jag har... hmm, hemma hos svärföräldrarna :)
den gör f.ö sjukt god varm choklad på beställning!
 

Videoten

Well-known member
Så har man varit och inhandlat denna skummare tillsamans med en ny presskanna.
Och resultatet var ett skum som höll sig kvar under hela kaffetåren, så man får väl ge den ett bra omdöme.
 

mts

Well-known member
köpte riktigt fin choklad och la i botten av kannan, skummade och bjöd tjejen på riktigt lyxig varm choklad för ett bra tag sen, det var nog första gången hon verkligen uppskattade silvian :)
 

GLC

Well-known member
köpte riktigt fin choklad och la i botten av kannan, skummade och bjöd tjejen på riktigt lyxig varm choklad för ett bra tag sen, det var nog första gången hon verkligen uppskattade silvian :)

Hur gjorde du, exakt? La choklad (pulver?) i kannan, fyllde på med mjölk och sen skummade med Silvian?

Edit: Vad blev det för choklad, någon du kan rekommendera?
 

martink78

Well-known member
Är det någon annan än jag som använt sina presskannor till att skumma mjölk? Jag har prövat det några gånger nu och och fått riktigt bra resultat. Det blir riktigt fast och fint!
Enda kruxet är att de inte trivs i mikron, hantaget värms fortare än mjölken..

Någon med både mjölkskummare och presskanna kanske kan upplysa om vad skillnaden är?
 

stipok

Well-known member
Jag har hittills bara vispat mjölk som stått i kastrull på spisen. Det blir mycket gott, men är lite trixigt att få till en lagom skumtjocklek.

Ni som har fler möjligheter att skumma: - Hur blir skillnaden mellan att skumma möjlk med kaffemaskinens ångfunktion och att använda mjölkskummare?
 

martink78

Well-known member
Med presskannan blir det riktigt bra skum, såpass att jag funderar på att läsa på om Latte Art eftersom det faktiskt blir lite så när jag häller.
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp