Säljes: 250 gram 4 ESSE, rostat 12/9

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
En forumist ville köpa sig en omgång med 4 ESSE. OK, tänkte jag. Rostade en omgång 12/9, men upptäckte sedan att jag inte har fått någon adress av forumisten än...

Och det har jag inte fått än. Så jag tänkte kolla om någon annan är intresserad av att köpa kaffet?

Inte för att jag tänker "dumpa" den ursprunglige köparen, mer att jag vill att han ska få färskt kaffe. Så han får fortfarande köpa kaffe om han vill, jag rostar bara en ny omgång till honom när jag fått en adress.

Priset är 82:- inklusive frakt för 250 gram 4 ESSE. Som hittat, FFS.:coffee:

Skicka adress via PM, skyndar ni er så postar jag kaffet inom en timme (ska till posten alldeles strax).
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag vill ha om du kan vänta till efter lön med betalningen...

//Stefan (som hoppas att han nu ska kunna få prova KGs legendariska blandning)
 

Englund

Well-known member
Jaha, så nu börjar galningen konkurrera...då är det väl bara för oss butiker att stänga igen antar jag? :coffee:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jaha, så nu börjar galningen konkurrera...då är det väl bara för oss butiker att stänga igen antar jag? :coffee:

Hehe, njaah, tror inte det. Det blir inga mängder och inga snabb-beställningar. I så fall rostar jag lite när andan faller på, om rätt person vill prova på en blandning.

Jag hade ju planer på att börja rosta on-demand "på riktigt", men efter att ha blivit pissad i ansiktet av livsmedelsverket lade jag de planerna på hyllan. Hade ingen lust att bygga ett industrikomplex med renrum och allt, för att rosta lite kaffebönor...:nowink:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK, alla som vill prova 4 ESSE kan skicka sina adresser till mig via PM. Sälen står nu först i kön, Marv därnäst. Alla placeras i köordning efter hur snabbt jag får PM.

Jag ger inga garantier elle löften om när ni får kaffet däremot, särskilt inte om det är många som vill ha och ni hamnar sist... Rostaren tar ju bara en omgång per rostning. Jag måste ju hinna skriva på min bok också. ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hmmm, det är lite samma syndrom här som i tråden om kapitel 1. :huh:

Om jag ska kunna skicka bönor (eller trailer-kapitel) så måste jag få reda på vart det ska skickas...:coffee:

Om jag inte får adresser via PM så kommer ni inte in på beställningslistan. Och tänk om 899 personer hinner in med sina PM innan ditt PM komemr fram... ;)
 

tureflyttar

Well-known member
Hehe, njaah, tror inte det. Det blir inga mängder och inga snabb-beställningar. I så fall rostar jag lite när andan faller på, om rätt person vill prova på en blandning.

Jag hade ju planer på att börja rosta on-demand "på riktigt", men efter att ha blivit pissad i ansiktet av livsmedelsverket lade jag de planerna på hyllan. Hade ingen lust att bygga ett industrikomplex med renrum och allt, för att rosta lite kaffebönor...:nowink:

Hmm... Varför inte låta någon "licensrosta" kaffet åt dig och sälja under ditt namn ;)! De e väll bara att prata med någon av våra många mikrorosterier. Tex Per på da Matteo borde kunna hjälpa dig. De har en 7kg rost vad jag minns. Och sedan kan väll Englund hjälpa dig att sälja :)
 

Wannabe

Well-known member
Hehe, njaah, tror inte det. Det blir inga mängder och inga snabb-beställningar. I så fall rostar jag lite när andan faller på, om rätt person vill prova på en blandning.

Jag hade ju planer på att börja rosta on-demand "på riktigt", men efter att ha blivit pissad i ansiktet av livsmedelsverket lade jag de planerna på hyllan. Hade ingen lust att bygga ett industrikomplex med renrum och allt, för att rosta lite kaffebönor...:nowink:

Kan du inte kalla det annat än livsmedel. Konst tex:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,666
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp