Säljes: 250 gram 4 ESSE, rostat 12/9

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Topping till blomkrukor?:)

Tanken från början var att göra en webbutik där folk kunde beställa rostningar "on-demand", typ. Men det ser ju inte så snyggt ut om man skriver att bönorna är till för blomkrukor...

Och är det bara för forumister så fungerar det utan webshop och allt grejande runt det. Det här är ju bara en kul grej, än så länge.

Men det är klart... en rost som tar 3 kilo eller liknande vore inte helt fel, om man hade typ stående forumist-beställningar på en 500grams påse i månaden eller liknande, till en drös folk. Då kanske man kunde köpa sig en rost för det, och köra med lagliga kvitton och allt (måste ju vara rättvis mot riktiga kaffe-företagare). Det kunde väl gå med villkoren "för blomkrukor", och i så liten omfattning (utan någon butik ens).

Hmmmm, tänkvärt. Kom inte och ge mig en massa idéer nu... Ska jag hinna med sådant där? Rosta kaffe? Vore kul. :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
När jag blir författare på heltid så ska jag börja rosta kaffe och sälja till forumister. Fan, jag har surfat och drägglat över 1-kilos Toper kafferost (och andra liknande) sedan förra inlägget... En sådan vore inte helt fel! :nowink:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
renrum för att rosta kaffe? sweet.

Snudd på. Not sweet, om man ska betala för bygget.:cool:

berätta mer om 4 esse?

Det är en vidareutveckling av 4 ESS (4 Estate Stavby Special), läs om den blandningen här: http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=6053

4 ESSE... eller ska vi kalla den "4 ESS, Evolution"? (det är vad jag kallar den blandningen) Nåja, den är lite kraftigare än originalet. Lite mindre syrlig, mer potent. En liten dutt sådär.

Jag är värdelös på att beskriva smaker med ord, så det ska bli kul att höra från någon annan som har smakat 4 ESS. Om de jämför med 4 ESS, Evolution.

:coffee:
 

MaZ

Well-known member
OK, alla som vill prova 4 ESSE kan skicka sina adresser till mig via PM. Sälen står nu först i kön, Marv därnäst. Alla placeras i köordning efter hur snabbt jag får PM.

Jag ger inga garantier elle löften om när ni får kaffet däremot, särskilt inte om det är många som vill ha och ni hamnar sist... Rostaren tar ju bara en omgång per rostning. Jag måste ju hinna skriva på min bok också. ;)


Kan du plussa på theseals beställning med 250g till? Jag kan hämta hos honom (eller så kör vi en taste-o-rama nån dag på hela klabbet). :lol:
Skickar PM ändå, så jag slipper bli utan. :unsure:
 

hahaha

Well-known member
Whoaa! :D

Gissa vad som låg innanför tröskeln när jag kom hem ikväll - ett brunt kuvert med galet färska bönor. Rostade för två dagar sedan, poststämplat igår.

picture.php


Kommer att bli hur spännande som helst att prova :), bara jag fått Indien Mysore Nuggets ur kvarnen (helt ok men inte ett av de allra roligaste, om ni frågar mig).

Men hur vill du ha betalt, KG? :huh:
(Och tillkommer OB-ersättning?)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,719
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp