Stockholm mauro espressobar

jb

Well-known member
med (stor :) ) risk för att verka partisk så måste jag ändå poängtera vikten av att Daniel på espressobaren på Odengatan har jobbat hårt ett år och faktiskt levererar riktigt bra kaffe varje gång (även om det inte är trendkaffe eller nördkaffe men ett riktigt bra Italienskt epsressokaffe :coffee:) och faktistk uppenbarligen har en stor, återkommande krets av stamkunder som är mycket nöjda.

JA, jag vet att mina smaklökar är värdelösa :D och att jag säljer "fulkaffe" :lol: men så länge många gillar det...
 

Coffeehead

Well-known member
Helt sant, jag har varit där några gånger och de serverar bra ITALIENSK espresso, precis som min egen favorit på kungsholmen caffè Ugo på Scheelegatan 6. En smak som jag själv föredrar framför det svenska trend och nörd kaffet som bla rostas av Davis H och J & N som smakar så långt ifrån "äkta" espresso som jag tycker man kan komma. Inget fel på kaffet i säg men det smakar inte espresso.
 

NiklasM

Well-known member
Jag är frekvent återkommande kund och kan meddela att "månadens böna" nu är introducerats.
I kvarnarna finns nu således De Luxe och Concerto (80% robusta).

Tycker kvalitén alltid håller hög klass och gillar stället skarpt!

/n
 

jaresand

New member
Måste nog medge att jag är en del av inredningen där :) och jag har banne mig aldrig gått därifrån missnöjd! Sen att både Daniel och Karin är otroligt trevliga gör ju inte saken värre.

wohoo, mitt första inlägg ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp