Sjukdomsgnälltråden...

svartvest

Well-known member
Nu ligger jag, feber och ont i magen. Svag och darrig att jag är man gör inte saken bättre för det är ett faktum att när vi blir sjuka så blir vi VERKLIGEN sjuka.

Ja ja...varför är det extra synd om mig. Jo ikväll så är det en "baristakurs" i Kaffeöknen där jag bor.....HUR SYND ÄR DET INTE OM MIG...

Jag vet att ni förstår...det goda med detta är att jag sa till frun att du kan väl gå istället, jo det skulle vara kul...

Man måste så det goda i det onda.
 

Buffeln

Well-known member
Feber, hosta och en allmänt miserabel känsla i kroppen. :( Som tur är har jag min gode vän Expobar och ett hyfsat lager med kaffe som sällskap, så jag kommer nog att ta mig igenom detta. En rejäl dos koffein botar det mesta och skulle det mot förmodan inte göra det så får man trösta sig med en kopp kaffe! ;)
 

PekkaB

Well-known member
Gör dig virtuellt sällskap idag Buffeln.
Trillade av en häst igår när jag försökte undvika att rida över min fru, som just trillat av en häst....
Nu vankar vi bägge runt och försöker dela på uppgifterna alltefter våra respektive skavanker. Jag med en trasig rygg och hon med en kass handled och trasigt knä.
En dag hemma med gott kaffe istället för jobbets äckliga automatkaffe. tyvärr ka jag bara sitta på pinnstol utan att få vansinnessmärtor i korsryggen... madame får istället njuta soffan helt själv.Tyvärr lite tunt m bönor, men jag kanske klarar mig genom dagen.
Tjoho
 

confuzed

Well-known member
Är förkyld, har ont i halsen och är febrig. Kände verkligen inte för en karensdag så genomlider jour på jobbet just nu. Bara imorgon kvar sen ledig en dag och därefter kurs en dag, sen är jag faktiskt ledig över jul för för första gången på två år.
//Åsa
 

josef

Well-known member
ah här var tråden. Influensan har paralyserat mig med sjuklig smärta, fet feber, rivhosta, yrsel och jag har knaprat det mesta i en vecka, inkl morfinliknande grejer. Äntligen på bättringsvägen... Den var inte snäll, flunsan. Orkade göra kaffe idag, äntligen, och gick för första gången på en vecka utanför dörren ett par timmar sen. Buffeln, hoppas det går lindrigare för dig...
 

vanhoffen

Well-known member
Opererads i Tisdags.. Skar bort en liten tumör på låret (spelkule+ storlek) och första dan kändes det knappt men nu känner jag av rejält att dom avlägsnat saker från benet.. dunkar och stretar i stygnen.
Till råga på allt är tjejen i Afrika i 7 veckor till så hon kan inte ta hand om stackars mig.

Tur att mor o far införskaffat en bra bryggare (om än krånglig) så man kan åka hit och bli ompysslad.
 

Ignatius Riley

Well-known member
Fan vad ni gnäller.
Borde heta skryttråden.

När jag är sjuk är jag för sjuk för att gnälla.

Men, jag ska flytta snart, då ska ni få höra på gnäll!:lol:
 

fotogenicco

Well-known member
Åå, sicket meck! Nu har man blivit magsjuk, men jobbar på att bli frisk tills imån, har ett otroligt viktigt jobb då!
Meck!
 
C

crema

Guest
kanske inte kvalar in det är ju inte en sjukdom men jag tycker synd om mig själv :D
jag har min maskin en våning upp och mjölk i botten våning så i går när jag skulle göra en söndags fika så balanserar jag som vanligt min 2 latte + mjölken och missade ett trappsteg på vägen ner man ville ju rädda sin latte så det blev med full kraft ner i trappen och bröt ett revben så nu går man som en gammal gubbe och är sjukskriven i 2v
 

Sunschein

Well-known member
Nu är det min tur att gnälla lite.. Nyligen hemkommen från Barcelona, och det första som händer är att man åker på en redig förkylning :(
Hade självfallet kunnat vara betydligt värre, men förkylningar är aldrig kul och det känns alltid bra att få klaga.
 

larjo11

Well-known member
Hemkommen från en 6-dagars vistelse på Sjuka Huset.
Blodförgiftning o 40-graders feber gör en inte särskilt kaffesugen.
Om man nu mot förmodan kan tänkta sig dricka sjukhuskaffet :eek:hmy:
Sista dagen fick jag en godkänd kopp espresso på sjukhusfiket :)
 

Dr G

Well-known member
Hemkommen från en 6-dagars vistelse på Sjuka Huset.
Blodförgiftning o 40-graders feber gör en inte särskilt kaffesugen.
Om man nu mot förmodan kan tänkta sig dricka sjukhuskaffet :eek:hmy:
Sista dagen fick jag en godkänd kopp espresso på sjukhusfiket :)

Usch då låter dramatiskt, vad gör man för att få en blodförgiftning? Skönt att det löste sig i alla fall.
 

larjo11

Well-known member
Usch då låter dramatiskt, vad gör man för att få en blodförgiftning? Skönt att det löste sig i alla fall.

Ett bra sätt att få blodförgiftning är att lägga sig på operationsbordet o bli sövd.
Då sätter de in en urinkateter. Den kan det föra med sig några elaka bakterier i urinblåsan med urinvägsinfektion som följd. Bakterierna i urinblåsan kommer sedan i blodet.
Vola! Man har en liten fin blodförgiftning. :blush:
Gjorde samma vända för två år sedan :mad:
 

confuzed

Well-known member
Själv är jag en klant. Skulle hacka vitlök till vad som skulle bli en jättegod potatis och purjolöksoppa. Fick med en ingrediens som inte skulle vara med nämligen min lillfingertopp. Ringde mor och inom en liten stund var far där och körde in mig till akuten, bara 3,5 timmes väntan till jag vi kunde åka därifrån. Tvätten dessutom inlåst i tvättstugan. Blev ont, dyrt och extremt tråkigt (bara allt om hobby och härliga hund som läsning och ingen tv eller musik).

Dessutom sjukt opraktiskt även i efterhand då det är svårt att diska, laga mat, etc. (bor själv så svårt att lämpa över på någon annan).
4753_110127749281_778024281_2829671_5092929_n.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp