Sjukdomsgnälltråden...

confuzed

Well-known member
Kaffet smakar inte lika gott som vanligt, orkar inte dricka upp allt av varken det eller téet för att det gör så ont i hela halsen och den värkande kroppen när jag ska svälja. Fryser gör jag också trots dubbla yllekoftor och en fleecepläd och ja jag tycker synd som mig själv just nu. Tur att föräldrarna bor nära så man kan bjuda in sig på middag iaf.

Hatar att vara sjuk :mad:

nästa persons tur att klaga...
 

mikfri

Well-known member
Åh vilket fint och passande höstinitiativ! :lol: Då smäller jag till med att jag drog ut en redig visdomstand igår. Ingen fast föda och kaffe har inte gått att dricka alls. :angry:

En klädsam gudfader-look har i alla fall fall infunnit sig (på ena kinden...)

krya på dig confuzed!

/m.
 

confuzed

Well-known member
Detsamma, att dra ut tänder är inget kul. Men du får ta en apelsinklyfta i munnen och spela upp en fin klassisk scen från gudfadern.
 

theseal

Kaffeterroristen
Jag tröstar min förkylning med att gå upp kl 05:00, köra till Uppsala och ha mitt företags viktigaste möte, ever, och snart sätta mig i bilen och köra 54 mil tillbaks till GBG.

Jag spår att jag kommer att min förkylning kommer ha avancerat till rigor mortis vid denna tiden imorgon....
 

Buffeln

Well-known member
Jag tröstar min förkylning med att gå upp kl 05:00, köra till Uppsala och ha mitt företags viktigaste möte, ever, och snart sätta mig i bilen och köra 54 mil tillbaks till GBG.

Jag spår att jag kommer att min förkylning kommer ha avancerat till rigor mortis vid denna tiden imorgon....

Var det inte någon som sade: Pain is temporary, glory is forever...."? :lol:
 

Marv

Well-known member
Då får väll fortsätta, Jag lyckades skära sönder lilltån på dotterns skridskor i går kväll och tillbringade 3 timmar på akuten i natt för att få det ihopsytt.
Är litet groggy och halt...:eek:hmy:
 

confuzed

Well-known member
Det låter ju jätteont med sönderskurna lilltår, just fotrelaterade skador brukar vara lite extra jobbiga då man belastar fötterna så mycket och att skorna sällan är anpassade till att man är skadad. Hoppas att det läker fort iaf. Själv lyckades jag få i mig en balja te ikväll utan att ge upp efter halva så går framåt, dock inte druckit något kaffe alls idag blir kanske imorgon.
 

Marv

Well-known member
Tack, jo det blev till att använda seglarskorna, de satt lösast. Nu på morgonen ett dygn efter börjar det kännas bättre.
Encinagard brukar hjälpa vid förkylnigar inbillar jag mig, det måste det göra så illa som det smakar...krya på er allihopa...
 

confuzed

Well-known member
är fortfarande sjuker, börjar misstänka halsfluss vi är flera som var på samma bröllop som varit jättesjuka efteråt.
Men nu rekommenderade en liten sjuksköterskestudent mig att ta en sup, så jag har ett fint litet glas vana talinn framför mig till téet nu.
 

larjo11

Well-known member
Är hemma med förkylning. Kaffet smakar inget :(
Behöver koffeinet så får väl öppna påsen med Mokaflor som jag haft liggande ett tag...
 

dan nilsson

Well-known member
Hett vatten i en mugg, en sockerbit, rör om lite, häll på mörk Rom eller Whiskey tills du skäms ; ) eller muggen är full ! drick så varmt du kan..

Om man inte blir frisk så är det iallafall roligare att va sjuk.
 

mts

Well-known member
drog ut en bit visdom idag, ingen fast föda men det funkar att dricka kaffe!
härliga tider! om det inte vore för den konstanta värken hade det ju varit hur najs som helst
 

Ernst

Well-known member
Det verkar vara något som går nu. Jag var på en kräftskiva för en vecka sedan och nästan alla där blev smittade.

Krya på dig!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp