Sælges: La Marzocco GS3 og Ditting K30

mads

New member
ER SOLGT Sælges: La Marzocco GS3 og Ditting K30

Hej svenska kaffefans! Håber det går bra med en dansk annons :)

Jeg måsta tyvar reducere mit kaffeforbruk og sælger derfor det ultimative kaffesetup med blødende hjerta:

La Marzocco GS/3 behøver vel inta myckat introduktion, kanske den bedste professionelle hjemmemaskine der er lavet!

Der er masser af ekstatiske anmeldelser at finde, her bare en:
http://www.home-barista.com/pros-perspective-gs3.html

Maskinen er ca 1 år gammel. Kun sparsomt brugt, kun kørt med kildevand for at undgå kalk, fungerer perfekt og leveres med de seneste forbedringer inclusiv den nye steamer arm.

Nypris i Danmark 36.850 DKK spar 10.000, min pris 26.850 DKK

Kværn: Ditting KE640
Den samme kværn som Mahlkoenigs k30, bare med lidt bedre knive/skær. 6 måneder gammel, og brugt meget lidt.

Nypris 13.000 DKK, min pris 6500 DKK

Billeder sendes til seriøse interesserede!

Mvh Mads
 

josef

Well-known member
man kan bli glad av att se priserna, när båda valutor heter kronor. men dittingen blir ju 8500 i sek... Habegär, men plånboken skulle implodera.
 

Ernst

Well-known member
Du skojar! Är den körd på kildevand? Källvatten alltså? Typ Evian?

Om jag hade stått och korkat upp flaska efter flaska med källvatten när jag fyllde upp min maskin skulle min sambo nog lämnat mig med en gång :).
 

lupoo

Well-known member
Om jag hade stått och korkat upp flaska efter flaska med källvatten när jag fyllde upp min maskin skulle min sambo nog lämnat mig med en gång :).

Mmm. Någonstan där går nog gränsen till vad som är acceptabelt av omgivningen. Själv går jag och funderar på ett sådant där BRITA-filter för att "tweaka" press och aeropress kaffet, tror att det är ett gränsfall i fråga om förståelse från omgivningen.
Väntar med spänning på vattentestet som utlovats från"BadCoffee.com"
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det är en sak att ha filter/avhärdning kopplat på vattenledningen, något helt annat att köpa vatten på flaska...

Det är förresten en enorm påfrestning för naturen. All plast som går åt, transporter, osv. För att frakta vatten fram och tillbaka, helst till andra länder, när vattnet i kranen är hur bra som helst.

Nu menar jag inte de som köper en flaska när man är törstig och ute på vift, utan de som köper stora "bulk-pack" med vatten på flaska för att ta med hem och dricka. Det är rätt mysko.:nowink:
 

mikfri

Well-known member
Väl talat KG! Helt galet att det ens finns en marknad för okolsyrat flaskvatten i Sverige som har så bra kranvatten... :nowink: Man kan sälja vad som helst med rätt paketering.

/micke
 

MiC

Well-known member
Hehe, ja, det måste man ändå säga är farligt nära gränsen till galenskap, speciellt när man tänker på miljöaspekterna.
Förresten, många sorters "källvatten" som man kan köpa innehåller väl ändå kalk? Tänker inte på de som försöker ge sken av att de har en anrik brunn och liknande utan även kända ställen.
 

Ignatius Riley

Well-known member
Jag använder flaskvatten. Ibland.
Smaken på vårt brunnsvatten varierar, på våren till exempel är det inte speciellt gott.
Men nu var det kanske inte det som trådskaparen ville prata om.

Jag skulle gärna ha en GS3 hemma, men eftersom det handlar om en hel del pengar vill man nog fundera ett tag innan det blir affär (vilket det kanske aldrig blir).

Är det någon skillnad mellan olika GS3:eek:r? Olika options eller ändrade detaljer?
 

josef

Well-known member
en viss rostare och numera svensk aeropressmästare använde något källvatten från wales vid tävlingen... Men då var det tävling också.
 

zix

Well-known member
Källvatten kan det nog vara värt att använda när man gör eget vin, t.ex. Då känns det mer viktigt med ursprungskvaliteten. Men det har inte hindrat oss att göra nyponvin på helt sockerlag från helt vanligt kranvatten sen 1986. Det smakar ypperligt efter fem års lagring...

Lycka till med försäljningen, mads! Det är inget fel på priset på kvarnen, den är ju knappt använd.
 

mads

New member
Hej alle, beklager sen opdatering. Både maskine og kværn er solgt

Tacker for interessen

:) Mads
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp