Sälja Gaggia MM?

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Sen att kaffet alltid blev statiskt och fastnade på skåpsluckor, baksidan kvarnen och på mina glasögon, det var nog ganska jobbigt när jag tänker efter.

Hahaha, jag fick en sådan härlig bild i huvudet...:D
Bilden av en kaffenörd som ivrigt ska göra kaffe. I med bönorna i kvarnen, på med kvarnen, luta sig fram för att kika nära... och ansiktet och glasögonen muras igen av ett jämnt lager av statiskt kaffepulver!:D:D

Men till saken... inte ska vi tokmobba kvarnen egentlingen. Det finns ju sämre kvarnar trots allt. Sådana som är ännu mer olämpliga till espresso. Hmmm, olika grader av olämplighet... finns det? :cool:
 

larjo11

Well-known member
Ska nog sluta mobba denna kvarn. MM:en har ju givit några bra skott, fler bra skott än jag fått ute på stan. Men man svär ju lite när kaffet tokrinner och nästa snäpp på kvarnen gör att det tar tvärstopp!

Sedan har jag nog lika mycket kaffe på diskbänken nu med Rockyn som jag hadde med MM:en. Dock mindre på mindre på skåpluckor. Rockyn släpper ut en dämp kaffe från plastnäsan. Det tar ett tag innan det kommer så trasan har redan varit framme. Så det är bara att ta fram den igen:mad:
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp