Hjälp för den late...

Hej!

Heldag i Stockholm, och två gånger kaffe kommer att hinnas med. Jag behöver er hjälp att välja hak! Förmiddagskaffe så nära indiska ambassaden som möjligt (vid Adolf Fredriks kyrka) - men kvalitet går naturligtvis före läge! Eftermiddagskaffe - var som helst inom gångavstånd! Här är jag ute efter Stockholms bästa espresso!

Upp till bevis...

Förväntansfulla hälsningar

Sundbom :coffee:
 

Molarin

Well-known member
Hörde mycket om The Coffee Place när jag var på Johan & Nyström i helgen. Ligger ganska långt upp på Sveavägen, tydligen.

Coco Vaja, Norrtullsgatan 51 kan göra riktigt bra espresso.
 

Fabian

Well-known member
The Coffee Place ligger rätt långt söderut på drottninggatan, ifall de inte öppnade flera ställen samtidigt. Själv skulle jag säga Cocovaja och Mellqvist. Cocovaja är närmast för dig(norrtullsgatan 51), men om du gillar robusta kan du ju gå till Sosta på sveavägen 84, fem minuter eller mindre från där du ska befinna dig.
 

Wasse

Well-known member
Upper Queen Street (heter det fortfarande så?) ligger ju rätt nära Adolf Fredrik på drottninggatan, mitt emot Grill tror jag. Det var ett tag sedan jag var där, men dom brukar väl kunna snurra ihop riktigt trevligt kaffe.
 

Coffeehead

Well-known member
För utom de som redan nämnt så har du Non solo bar(kommer inte ihåg nummer) på Odengatan inte allt för långt bort. Vill du ta en långpromenad kan jag rekomendera Caffè Ugo på Scheelegatan 6 (tror jag)det ligger på Kungsholmen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp