Filterkorg

snobbo

Well-known member
Tycker att kaffet tenderar att bli lite svagt och har för mig att många rekommenderat större filterkorg, vilken ska jag välja?
 

Ernst

Well-known member
Är det lättare att bli av med kanalisering med större filter? Jag måste vara så väldigt noggrann med distribution och tampning för att slippa kanalisering.
 

Ante

Well-known member
Är det lättare att bli av med kanalisering med större filter? Jag måste vara så väldigt noggrann med distribution och tampning för att slippa kanalisering.

Kan inflika att jag inte haft ett enda skott med "kanalisering" sen jag fick hem Dalla corten.

Den har en filterkorg på 53 mm som är något djupare än den jag hade innan på Gaggian
 

snobbo

Well-known member
Leta reda på en Synessokorg. Finns som 14g, 18g och 21g.

Lycka till i jakten!

/AA

Var kan jag tänkas hitta dem? Har hört gott om dem i andra trådar. Kaffegrossistens nakna Rancilio portafilter verkar komma med ett större filter kan nog bli ett sådant istället.
 

Fabian

Well-known member
Den filterkorgen är så gigantisk att den kommer äta upp din kaffekassa på nolltid. Den rymmer hur mycket som helst
 

andcar

Well-known member
Har två st 18 grams korgar och använder bara den ena så jag kan ta med mig en i morgon om det passar. Malskivorna har kommit nu. Ringer i morgon o stämmer av med en tid som funkar. ;)
 

Zapp

Member
Var kan jag tänkas hitta dem? Har hört gott om dem i andra trådar. Kaffegrossistens nakna Rancilio portafilter verkar komma med ett större filter kan nog bli ett sådant istället.

Annars har Kaffegrossistens Rancilios trippelportafilter med tillhörande trippelkorg... detta gick det utmärkt att moda till enkelspout (satt hårt som fan dock).
Nu pratar vi 62mm och kanske 25-28g är lite svår tampat bara...
 

Fabian

Well-known member
Jag köpte mitt på Cocovaja, han kör väl alltid exklusiva Haugaardkaffen också, bra om man vill prova en enkel men inte chansa och köpa en hel påse! Bra att de finns på Kaffecompagniet nu också
 

Zapp

Member
Var på Kaffecompagniet i lördags och köpte en xl-korg, jävlar va stor den är. Är precis så att jag kan nypa fast filterhållaren i maskinen. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,719
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp