Beans, Leaves & Love - Rapport

MaZ

Well-known member
Jag fattar inte, en böjd rostfri kanna för 100:- ?

Bloggar du från mobilen medans du kör eller? Sparar du in på tangentbordet? :p ;)
 

josef

Well-known member
Jag väntar bara på hemska bilder där jag dansar med afrikanerna. Skoj var det! Jag vill ha bild på det om någon har iaf :)

I say, eldslukaren. Why? Han var lite smått speciell...

Men mer seriöst. Fantastiskt kul var det, framförallt att få träffa så många med samma intresse samtidigt. Grym vinprovning, ölprovning, teprovning, koppning, espressoprovning osv osv, allt var ju lyckat. Känns det som, förutom att jag behövde dra lite tidigare för att vara klar i skallen imorn. Det behövde andra också, som rebbar med det varma hjärtat! Ändå har jag inte lagt mig än, men nu bär det av till sömn. Peace!
 

Molarin

Well-known member
En fjortislista från Beans, Leaves & Love

Godast: Misty Valley som espresso
Mest intressant: Mjölkprocessat te
Mest spännande: Finalen i Ap-SM. (Alternativt Fakiren Martin på grillfesten)
Roligast: Conal från Espresso parts (He´s not drunk, he´s Irish)
Sötast: Ulrika-Emma
Snöpligast: Var fanns pingisbollarna?
 

Zalve

Well-known member
Ska se om jag kan leta fram lite bilder i början av veckan.
Fast nån Fjortis-lista måste det bli. :D

Josef - Jag har tyvärr inga bilder på varken dig med afrikaner eller på killen i läderrock med gaffeln uppkörd. :)
 

rebbar

Active member
Gårdagen var fantastiskt smak- och umgängesrik. En stor del av charmen med kaffevärlden är ju alla underbara människor man får möta! Inte minst eldslukaren som tuggade i sig en cigarett (?!?!) och afrikanerna med rumpskaket. Angående rumpskak så visade minsann jag och Josef vart skåpet ska stå!
Länge leve kaffeglädjen!
 

tureflyttar

Well-known member

Koppning av bl.a. Misty Valley.

Hmm... det gäller att vara koncentrerad när man koppar :D Hade ingen aning om att David tog den bilden ;)

Mannen i bakgrunden är Graciano Cruz som va i mitt tyck höjdpunkten på B, L&L! Kärlek till de man gör är bara förnamnet!!! Han va fantastiskt kul att prata med och kaffet han hade med sig va ta med f-n helt fantastiskt. Mins inte riktigt men jag tror det va Honey nr 10 som jag föll pladask för! Om Aricha är speciellt är hans kaffe ännu mera!!!

Tack J&N och alla andra för ett fantastiskt event!!! De va väldigt kul att träffa alla andra från riktigtkaffe också!

:D :D :D

(blev väldigt mycket utropstecken i detta inlägg men det behövs)
 

Zalve

Well-known member
Under torsdagen av BLL så var en väldigt trevlig engelsman där.
Grant, från kaffeimportören Mercanta i London, visade hur koppning gick till och pratade väl alla olika bönor som han hade med sig.

DSC02096.JPG


Grant hade blivit beviljad att åka en dag till Johan & Nystöm, på vägen hem i tåget ångrade hans sig hårt för att ha valt torsdagen och inte den mer festfyllda fredagen.
 

Zalve

Well-known member
På andra sidan denna arbetsbänk så fanns den charmerande och ständigt leende
Mr Cruz.

DSC02130.JPG


Här pratar TureFlyttar med Graciano Cruz om allt som har med bönor, kaffe och upplevelser att göra.
 

Zalve

Well-known member
Det fanns mer än bara kaffe på BLL.

Här är det Kerstin från Divine som pratar smaker och kvinnliga rostare med Eva från Åre Kafferosteri.

DSC02136.JPG


Jag kan själv säga att det blev ett antal nya trevliga bekantskaper bland vinerna som kommer att beställas vid nästa besök till bolaget.
 

tureflyttar

Well-known member
Det fanns mer än bara kaffe på BLL.

Här är det Kerstin från Divine som pratar smaker och kvinnliga rostare med Eva från Åre Kafferosteri.

DSC02136.JPG


Jag kan själv säga att det blev ett antal nya trevliga bekantskaper bland vinerna som kommer att beställas vid nästa besök till bolaget.

Fina bilder du tog (tittade även på din hemsida)!

De va en trevligt tillställning, hoppas det blir en tradition!
 

Zalve

Well-known member
Ja, vi får verkligen hoppas att Beans, Leaves & Love blir en tradition.

Det fanns fler forumfolk på denna tillställning.
DSC02191.JPG


Här får Mr.Molarin en snabb genomgång i koppning.
 

Zalve

Well-known member
Som de flesta vet finns det en uppsjö av varor på marknaden.

Här fastnade jag för en påse med det helt sköna namnet,,, som nog valdes när första koppen var klar. :lol:

DSC02123.JPG
 

Zalve

Well-known member
Johan hade släpat ut lite grejer han ville bli av med. En stor lagerloppis alltså.

DSC02107.JPG


Själv shoppade jag en Aeropress till ett kalas pris. Mjölkkannor, kvarnar och en massa andra saker fanns att tillgå tidigt på torsdagen,,, Gobitarna försvann dock ganska fort. :)
 

Zalve

Well-known member
Dra ett mail till J&N fråga, det är nog enklaste sättet att få ett korrekt svar.

Tänkte vi kunde fortsätta på temat njutning.

DSC02164.JPG


Josefin visar oss hur lätt det är att temperera choklad. Alla som stod runt om kring insåg dock att detta är inget man gör hemma en eftermiddag när man har lite tid över.

Visar även en av höjdpunkterna från Helgen. Inser nu så här i efterhand att jag måste ha tjatat om detta till allt och alla. Fast det var lika roligt att få höra samma kommentar får de som inte sa sig gilla vit choklad...

DSC02119.JPG


Alltså, Vitchoklad med en massa citron(syra), toppad med frystorkade hallon.
Om det passade bra till det vita desertvinet ?! :cool::lol:
 

Zalve

Well-known member
På fredagen fanns det lite mer forumfolk på plats, även om jag inte lyckades få med alla på bild.

Här var vi iaf några som är inbegripna i lite snack om påverkan av taperns undersida.

DSC02256.JPG



Fler bilder från Bean, Leaves & Love skulle komma upp på J&N site.
En koll på bloggen avslöjar nog när.

http://www.johanochnystrom.se/blogg.php?page=Bloggen


Slutligen ges en bild av den förste svenske mästaren i Aeropress.

DSC02252.JPG
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp