Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 33 till 40 av 40
    Det fanns mer än bara kaffe på BLL.

Här är det Kerstin från Divine som pratar smaker och kvinnliga rostare med Eva från Åre Kafferosteri.

Jag kan själv säga att det blev ett antal nya trevliga bekantskaper bland vinerna som kommer att beställas vid nästa besök till bolaget.

Citat Ursprungligen postat av Zalve Visa inlägg
    Det fanns mer än bara kaffe på BLL.

Här är det Kerstin från Divine som pratar smaker och kvinnliga rostare med Eva från Åre Kafferosteri.

Jag kan själv säga att det blev ett antal nya trevliga bekantskaper bland vinerna som kommer att beställas vid nästa besök till bolaget.
    Fina bilder du tog (tittade även på din hemsida)!

De va en trevligt tillställning, hoppas det blir en tradition!

Ja, vi får verkligen hoppas att Beans, Leaves & Love blir en tradition.

Det fanns fler forumfolk på denna tillställning.

Här får Mr.Molarin en snabb genomgång i koppning.

Som de flesta vet finns det en uppsjö av varor på marknaden.

Här fastnade jag för en påse med det helt sköna namnet,,, som nog valdes när första koppen var klar.

Johan hade släpat ut lite grejer han ville bli av med. En stor lagerloppis alltså.

Själv shoppade jag en Aeropress till ett kalas pris. Mjölkkannor, kvarnar och en massa andra saker fanns att tillgå tidigt på torsdagen,,, Gobitarna försvann dock ganska fort.

Sweet Holy Moses ser spännande ut, när finns den att köpa tro? Står inget på johanochnystrom.se

Dra ett mail till J&N fråga, det är nog enklaste sättet att få ett korrekt svar.

Tänkte vi kunde fortsätta på temat njutning.

Josefin visar oss hur lätt det är att temperera choklad. Alla som stod runt om kring insåg dock att detta är inget man gör hemma en eftermiddag när man har lite tid över.

Visar även en av höjdpunkterna från Helgen. Inser nu så här i efterhand att jag måste ha tjatat om detta till allt och alla. Fast det var lika roligt att få höra samma kommentar får de som inte sa sig gilla vit choklad...

Alltså, Vitchoklad med en massa citron(syra), toppad med frystorkade hallon.
    Om det passade bra till det vita desertvinet ?!

På fredagen fanns det lite mer forumfolk på plats, även om jag inte lyckades få med alla på bild.

Här var vi iaf några som är inbegripna i lite snack om påverkan av taperns undersida.

Fler bilder från Bean, Leaves & Love skulle komma upp på J&N site.
    En koll på bloggen avslöjar nog när.

http://www.johanochnystrom.se/blogg.php?page=Bloggen

Slutligen ges en bild av den förste svenske mästaren i Aeropress.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •